شناسهٔ خبر: 26834790 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

مقابله جدید واتس اپ با خبرهای جعلی در هند

هند طی هفته های گذشته با مشکلات متعددی در خصوص پیام های واتس اپ رو به رو بوده است؛ پیام هایی جعلی که حتی تا مرز قتل و درگیری نیز پیش رفته اند. در همین راستا این شبکه اجتماعی برای مبارزه با خبرهای جعلی هند برنامه هایی ویژه و اختصاصی ارائه کرده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /واتس اپ در تلاش است تا تغییرات بیشتری را برای مبارزه با گسترش اطلاعات غلط به کار ببندد در همین راستا تغییراتی را ایجاد کرده است که پیام های ارسالی را محدود می کند. این اقدامات زمانی تشدید شد که انفجار خشونت و توطئه های خشونت آمیز در هند باعث مشکلاتی برای شهروندان شد.

واتس اپ در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: ما معتقدیم که این تغییرات ( که همچنان در دست ارزیابی هستند) کمک خواهد کرد واتس اپ بر مشکلات فائق شود.

بیش از 200 میلیون نفر از سرویس پیام رسان واتساپ در هند استفاده می کنند بنابراین هند بزرگترین بازارفعالیت واتس اپ  محسوب می شود. در روز اول ژوئیه، پنج نفر دردهلی هند پس از شایعاتی که در این برنامه منتشر شده بود، به صورت تلفنی ربوده شدند و در نتیجه پیام های مشابه، حداقل 12 نفر نیز  مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

در نتیجه این ماجراها واتس اپ یک ویژگی جدید را در روز دهم  ژوئیه معرفی کرد که به کاربران اجازه می داد زمانی که یک پیام ارسال می شد به سرعت صحت آن را با رسانه های رسمی هند بررسی کنند. اکنون و پس از بررسی های جدی تر واتساپ برای حل این مشکل؛ سیستم حذف سریع  پیام های مخرب را به این شبکه اجتماعی افزوده است.

/انتخاب

نظر شما