شناسهٔ خبر: 26834781 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

ادامه تظاهرات در برخی مناطق عراق

مشاور رئیس‌جمهور عراق خواستار پذیرش نتایج انتخابات پارلمانی توسط همه گروه‌های سیاسی شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: به نقل از السومریه نیوز، "شیروان الوائلی" مشاور فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق امروز جمعه بر ضرورت قبول نتایج انتخابات پارلمانی توسط همه گروه‌های سیاسی تاکید کرد.

وی افزود: نشست رئیس‌جمهور با رهبران گروه‌های سیاسی که اخیرا برگزار شد، برای بررسی تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی کشور، مهم و ضروری بود.

مشاور معصوم در ادامه اظهار داشت: خدمت‌رسانی به شهروندان و اعطای حقوق کامل به آن‌ها چیز‌هایی است که در قانون اساسی تضمین شده است، اما در عین حال حفظ صلح‌آمیز بودن تظاهرات و حفظ اموال عمومی و خصوصی، امری ضروری است.

وی گفت: تعجیل در اعلام نتایج بازشماری دستی آراء، تلاش برای تشکیل دولت و انتخاب رؤسای سه‌گانه امری ضروری است و همه باید به آن پایبند باشند.

ادامه تظاهرات در برخی مناطق عراق

تظاهرات شهروندان عراقی برای پیگیری حقوق در میدان التحریر بغداد، مرکز کربلاء، مرکز العماره، و مرکز الناصریه در حال برگزاری است.

برگزاری این تظاهرات‌ها در حالی است که مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی اوضاع امنیتی در بغداد و سایر استان‌ها را به خوبی تحت کنترل دارند.

فراهم کردن فرصت‌های شغلی، بهبود وضعیت آموزش، بهبود وضعیت سلامت، فراهم کردن انرژی برق، محاکمه فاسدان و محاکمه کسانی که در زمینه برقراری امنیت کوتاهی کردند، از جمله خواسته‌های اصلی معترضان است.

نظر شما