شناسهٔ خبر: 26834262 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

 ديدار وزير بهداشت با دانشجويان ايراني در جمهوري آذربايجان

دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در جمهوري آذربايجان در ديدار با وزير بهداشت، خواستار رسيدگي به مشکلات ارز دانشجويي، خدمت سربازي و عدم ارزشيابي مدارک تحصيلي شان شدند.

به گزارش انجمن اسلامي دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در آذربايجان، در سفر اخير قاضي‌زاده هاشمي وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشکي ايران به باکو اعضاي شوراي مرکزي انجمن اسلامي دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در جمهوري آذربايجان با وي ديدار و درخواست رسيدگي وزارت بهداشت به اين مشکل دانشجويان ايراني را کردند .

در اين ديدار زهير ميرزاجاني مسئول انجمن اسلامي دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در آذربايجان، ضمن مغتنم شمردن اين سفر به بيان مشکلات دانشجويان شاغل به تحصيل در جمهوري آذربايجان اشاره و خواستار توجه به امور دانشجويان از جمله مشکلات مربوط به عدم ارزشيابي مدارک تحصيلي دانشجويان شاغل به تحصيل در آذربايجان، خدمت سربازي، ارز دانشجويي شد.

وي همچنين خواستار تعميق و گسترش روابط تبادل اساتيد و دانشجويان دانشگاههاي علوم پزشکي جمهوري آذربايجان با دانشگاههاي علوم پزشکي تبريز، اروميه و زنجان شد.

وزير بهداشت نيز در اين ديدار با اشاره به اينکه يکي از اهداف سفر به اين کشور رايزني و تفاهمنامه در رابطه توسعه مناسبات بهداشت و درمان و تبادل اساتيد و دانشجو است از پيشنهادهايي در اين رابطه با شوراي انجمن اسلامي دانشجويان شاغل به تحصيل در آذربايجان خبر داد .

در پايان اين ديدار نامه‌اي از طرف انجمن در رابطه با مشکلات دانشجويان تقديم وزير شد.

معاون اداري، مالي و عمراني دانشگاه پيام‌نور:

اعطاي وام شهريه با کارمزد دو درصدي

معاون اداري، مالي و عمراني دانشگاه پيام‌نور کشور گفت: دانشجويان دانشگاه پيام نور مي‌توانند در طول تحصيل خود از وام شهريه با کارمزد دو درصد استفاده کنند.

به گزارش ايسنا، منطقه چهارمحال و بختياري، حسن علي‌زاده در بازديد از مراکز و واحدهاي دانشگاه پيام نور استان، اظهار کرد: هدف دانشگاه پيام نور توسعه آموزش با استفاده از تکنولوژي و فناوري نوين است و با توجه به اينکه دانشگاه پيام نور يکي از نهادهاي آموزشي نيمه حضوري است بايد در توسعه آموزش الکترونيکي گام مهمي را بردارد.

معاون اداري، مالي و عمراني دانشگاه پيام‌نور کشور همچنين اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با بانک‌هاي عامل، دانشجويان دانشگاه پيام نور مي‌توانند ازمهر 97 در مقاطع مختلف تحصيلي از وام شهريه با کارمزد دو درصد به صورت اقساطي به ميزان شهريه تمام دوران تحصيلي خود بهره‌مند شوند.

وي با بيان اينکه تکيه بر درآمدزايي غير شهريه‌اي در اولويت دانشگاه است، تصريح کرد: بايد راهکارهايي انديشيده شود تا درآمد دانشگاه‌ها بالا برود و دانشگاه پيام نور چهارمحال و بختياري با توجه به ظرفيت و پتاسيل فراوان اين استان مي‌تواند در حوزه گردشگري درآمد زايي ايجاد کند.

علي‌زاده با بيان اينکه کيفيت آموزشي در صدر اولويت‌هاي دانشگاه پيام‌نوراست، گفت: دانشگاه براي تمامي آموزش‌هاي از راه دور، اينترنت رايگان فراهم کرده است تا دانشجويان بتوانند به راحتي از خدمات آموزشي بهره مند شوند.

به نقل از روابط عمومي دانشگاه پيام نور استان، در اين بازديد که با حضور اعضاي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي شکل گرفت، عليرضا آبرود -سرپرست دانشگاه پيام نور استان چهارمحال و بختياري- نيز گزارشي از روند توسعه و پيشرفت‌هاي آموزشي و عمراني ارائه کرد.

راه‌اندازي موزه دانشگاه علوم پزشکي مشهد

رئيس دانشگاه علوم پزشکي مشهد در حکمي مسئول راه‌اندازي موزه و مرکز اسناد اين دانشگاه را منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي مشهد، دکتر محمدرضا دارابي در اين حکم دکتر علي عمادزاده عضو هيئت علمي دانشگاه را به عنوان مسئول راه‌اندازي موزه و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکي مشهد منصوب کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما