شناسهٔ خبر: 26834250 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    
     سوداگران مرگ در دام
اهواز- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان خوزستان از دستگیری دو سوداگر مرگ در شهرستان «بهبهان»، خبر داد.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر، مأموران انتظامی شهرستان بهبهان با تشدید کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه تانکر حامل سوخت مشکوک شدند و آن را متوقف که در بازرسی از آن 129 کیلوگرم تریاک کشف کردند.
آتش در جنگل‌
تبریز- خبرنگار کیهان: معاون محیط طبیعی آذربایجان شرقی گفت: ۲۶۰ هکتار جنگل و مرتع آذربایجان شرقی، هفته گذشته طعمه آتش شد.
میرمحسن حسینی قمی افزود: طی چند روز گذشته چهار مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران با همکاری یگان حفاظت محیط زیست، جوامع محلی، منابع طبیعی، هلال احمر، هنگ مرزی و مدیریت بحران استان در سریع‌ترین زمان مهار شد.
وی اضافه کرد: در این آتش‌سوزی‌ها، ۲۶۰ هکتار از مرتع، مرتع مشجر و منطقه جنگلیِ منطقه حفاظت شده ارسباران در منطقه کلیبر و همچنین منطقه حفاظت شده دیزمار از بین رفت.
کشف تریاک
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از  دستگیری سوداگر مرگ و کشف تریاک در این استان خبر داد.
سرهنگ «سید تقی حسینی» افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی یک دستگاه خودرو تریلی «اف اچ» و یک دستگاه خودرو سواری «تیبا» حامل مواد مخدر را شناسایی و متوقف کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان بیان کرد: در این عملیات، مأموران با بازرسی از خودروهای مذکور، 109 کیلو و 230 گرم تریاک را کشف و سه  سوداگر مرگ را نیز دستگیر کردند.
بازداشت اراذل
ساری- خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران از دستگیری ۱۰ نفر از اراذل و اوباش در حوزه قضایی چمستان خبر داد.
سید یونس حسینی عالمی، گفت: پس از گزارش  نیروی انتظامی پیرامون برگزاری جشن آزادی یکی از اشرار در روستای شیرکلا شهر چمستان دستور قضایی صادر شد.
وی افزود: عوامل انتظامی پس از دریافت دستور قضایی به محل مورد نظر عزیمت کردند که ۵۰ نفر از اراذل و اوباش استان در این مراسم شرکت داشتند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت : سرکرده اراذل و اوباش با ورود ماموران به محل، با تحریک افراد دیگر به سوی ماموران حمله‌ور که با تلاش ماموران نیروی انتظامی ۱۰ نفر  از این افراد به همراه سرکرده آنان دستگیر و با صدور قرار تامین مناسب روانه زندان شدند.
آتش در بازار
تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز از مهار آتش سوزی بامداد در سرای «الک چیلر» بازار تاریخی تبریز خبر داد.
آتش پاد داوود طالب‌نژاد در این باره اظهار کرد: پس از اعلام مشاهده دود و آتش از مغازه‌ای در سرای «الک چیلر» بازار تبریز، آتش‌نشانان با حضور در محل حادثه شاهد متصاعد شدن شعله و دود از مغازه‌ای در سرای الک چیلر شدند که به سرعت آتش‌سوزی را مهار و اطفاء حریق کرده و از گسترش حریق پیشگیری کردند.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان با شناسایی عوامل خطر ساز محیط خود اقدامات پیشگیرانه را انجام داده و از انجام هر گونه اعمال نا ایمن و سهل انگاری که موجب بروز حوادث ناگوار شود، خودداری نمایند.
دستگیری قاتل
ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان آزادشهر واقع در شرق استان گلستان از قتل یک جوان اهل روستای فارسیان در جاده آزادشهر به شاهرود خبر داد.
سرهنگ محمدرضا اصلانی گفت: بر اثر تیراندازی با سلاح شکاری یک جوان 24 ساله که اهل روستای فارسیان بود، به قتل رسید.
وی در تشریح این خبر گفت: پس از گزارش یک قتل، نیروهای پلیس با عزیمت به محل حادثه متوجه شدند یک جوان با هویت معلوم که در حال تردد با خودروی سواری خود در جاده آزادشهر به شاهرود بوده در حوالی روستای فارسیان کشته شده است.
وی افزود: با پیگیری‌های پلیسی و پرس‌وجو مشخص شد که سرنشین یا سرنشینان یک خودروی سواری دیگر ضمن درگیر شدن با مقتول، با سلاح شکاری به سوی وی شلیک کرده و سپس متواری شده‌اند.
سرهنگ اصلانی عنوان کرد: در این رابطه یک نفر بازداشت شده که تحقیقات از وی ادامه دارد ولی براساس برخی اظهارات میان فرد دستگیر شده و مقتول مشاجراتی بر سر مسائل مالی وجود داشته است.
قتل بر سر اختلاف حساب
اهواز- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی خوزستان از کشف قتل پدر توسط فرزند خود در شهرستان خرمشهر خبر داد.
سرتیپ حیدر عباس افزود: ماموران کلانتری 13 شهرستان خرمشهر با انجام اقدامات تخصصی در همان ساعت اولیه وقوع جرم به حقیقت موضوع پی بردند که فرزندی با ضربات چاقو پدر خود را به قتل رسانده است.
وی اضافه کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی در کمتر از دو ساعت قاتل شناسايی و طی یک عملیات ضربتي و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.
تصادف مرگبار
رشت- خبرنگار کیهان: برخورد یکدستگاه سواری پراید با یکدستگاه سواری سورنتو در جاده صومعه‌سرا چهار کشته و یک زخمی برجا گذاشت.
در این تصادف راننده و سه سرنشین پراید که همگی از اعضای یک خانواده بودند در دم جان باختند.
راننده سورنتو در این حادثه مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
سقوط پاراگلایدر
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان از سقوط یک دستگاه پاراگلایدر در سایت پروازی شهرستان تویسرکان خبر داد.
رحمت‌الله الوندی افزود: در این حادثه، مرد 50 ساله تهرانی هنگام فرود آمدن، کنترل پاراگلایدر را از دست داد و به شدت با زمین برخورد کرد.
وی اضافه کرد: این ورزشکار از ناحیه پا دچار جراحاتی شده بود که بلافاصله توسط هلال احمر به بیمارستان منتقل شد.
کشف مواد غذایی فاسد
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس امنیت عمومی استان سیستان و بلوچستان از کشف مواد غذایی غیربهداشتی در شهرستان زاهدان
خبر داد.
سرهنگ «علی محمدی» گفت: ماموران با تحقیقات فنی و تخصصی محل دپوی مواد غذایی قاچاق را شناسایی و به همراه کارشناسان اداره بهداشت در بازرسی از این مکان مقدار هفت  هزار و 150 کیلوگرم انواع مواد غذایی غیربهداشتی شامل پنیر، گوشت، مرغ و ماهی را کشف کردند.
وی ارزش ریالی این مواد را دو میلیارد و 364 میلیون ریال
 اعلام کرد.
سانحه مرگبار
شهرکرد- خبرگزاری صدا و سیما: رئیس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری گفت: سانحه رانندگی در محور بازفت به خوزستان چهار زخمی و کشته بر جا گذاشت.
سرهنگ نجفی افزود: این سانحه براثرواژگونی یک دستگاه سواری پژو رخ داد.  
وی با اشاره به این که خستگی و خواب‌آلودگی راننده علت این حادثه بوده ، اضافه کرد: در این سانحه یک نفر فوت کرد و سه سرنشین دیگر زخمی شدند.

نظر شما