شناسهٔ خبر: 26834188 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

اقدامات تلافي جويانه اروپا عليه آمريکا

اقدامات تلافي جويانه اروپا عليه آمريکا 23 قلم محصولات فولادي را شامل مي شود.به گزارش صداوسيما از پاريس ، کميسيون اروپا با انتشار گزارشي اعلام کرد اين اقدامات جديد تلافي جويانه که اقدامات حفاظتي نام گرفته با هدف حمايت و حفاظت از صنايع فولاد کشورهاي اروپايي به اجرا درآمده است ، صنايعي که ديگر در آمريکا بازار ندارد. اقدامات تلافي جويانه اروپا عليه آمريکا 23 قلم محصولات فولادي را شامل مي شود و قرار است تا اوايل سال 2019 يعني زماني که تحقيقات کميسيون اروپا تکميل مي شود به طور موقت به اجرا درآيد.

ترامپ، پوتين را به آمريکا دعوت کرد

کاخ سفيد اعلام کرد دونالد ترامپ، همتاي روس خود را براي ديدار پاييزي از واشنگتن دعوت کرده است. اين اقدام در حالي صورت گرفته است که عدم تقابل علني با پوتين از سوي ترامپ طي ديدار اين دو رييس جمهور در هلسينکي، انتقادات شديدي را عليه ترامپ برانگيخته است.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري رويترز، چهار روز پس از ديدار دونالد ترامپ، رييس جمهور آمريکا با ولاديمير پوتين، همتاي روس او در هلسينکي، سارا سندرز، سخنگوي کاخ سفيد اظهار کرد رييس جمهور آمريکا از جان بولتون، مشاور امنيت ملي کاخ سفيد درخواست کرده است که پوتين را به واشنگتن دعوت کند.

سفير روسيه: آماده برگزاري نشست نتانياهو و محمود عباس هستيم

سفير روسيه در سرزمين‌هاي اشغالي اعلام کرد کشورش آماده است تا نشستي سه‌جانبه را با نخست وزير اسرائيل و محمود عباس برگزار کند.

به گزارش ايسنا، به نقل از اسپوتنيک، آناتولي ويکتوروف، سفير روسيه در اسرائيل در گفت‌وگو با "روسيا24" اظهار کرد: پيشنهاد ما براي برگزاري نشست سه‌جانبه همراه با بنيامين نتانياهو و رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين پا برجاست.

وي تاکيد: ما آماده‌ايم تا به هر طريق ممکن اين امر را محقق سازيم.

مرکل: روابط با آمريکا حياتي است

پس از آن که دونالد ترامپ، برلين را "اسير" روسيه دانست، صدراعظم آلمان اظهار کرد روابط آلمان با آمريکا "حياتي" است.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري رويترز، آنگلا مرکل در کنفرانسي خبري در پاسخ به سوالي درباره روابطش با دونالد ترامپ، رييس جمهور آمريکا اظهار کرد: مي‌توان گفت ارزش‌ها يا چارچوب‌هاي معمول ما هم‌اکنون تحت فشار شديد قرار دارند.

مرکل افزود: با اين وجود روابط ترانس‌آتلانتيک، از جمله روابط با ترامپ براي ما حياتي است و به گسترش آن ادامه خواهم داد.

ترامپ روزهاي گذشته گفت آلمان به دليل وابستگي‌اش به روسيه در حوزه انرژي، "اسير" مسکو است.

وي افزود تاريخ نشان داده است که روابط اروپا و آمريکا بارها با اختلافاتي مواجه شده است، "اما اين رابطه هميشه ارزش حل کردن اين درگيري‌ها را داشته است".

مرکل همچنين طي اين کنفرانس خبري از دعوت ترامپ از ولاديمير پوتين، رييس جمهور روسيه براي سفر به واشنگتن استقبال کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما