شناسهٔ خبر: 26834043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یادواره شهدای سورک در یزد برگزار شد

R41376/P1486/S6,76/CT11

یادواره بزرگ شهدای سورک با برپایی چادرها و نمایشگاه‌های مختلفی از شهدای هشت سال دفاع مقدس در این خطه شهید پرور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، دومین یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس منطقه سورک با حضور جمع کثیری از مردم استان در این منطقه شهید پرور برگزار شد.

این یادواره که 24 ساعت به طول می‌انجامد از عصر پنجشنبه با برپایی نمایشگاه‌ها و سخنرانی‌ها آغاز شد و تا عصر امروز ادامه پیدا کرد و در طول این روز، برنامه های مختلفی برگزار شد.

از جمله برنامه هایی که در این یادواره 24 ساعته برگزار شد، برپایی نمایشگاه عکس شهدای هشت سال دفاع مقدس، سرداران و ایثارگران استان یزد و به ویژه منطقه سورک بود که در قالب پوسترهایی مزین به گزیده ای از وصیت نامه آنها برگزار شد.

یکی از برنامه‌های زیبا و جذاب این یادواره، برنامه شامگاهی است که به صورت فردی و توسط افراد مختلف در چادرها برگزار می‌شد و افراد مختلف به ویژه جوانان در دل شب با حضور در چادرها، اقدام به راز و نیاز با خداوند و صحبت با شهدای هشت سال دفاع مقدس می‌کردند.

نخستین یادرواره شهدای منطقه سورک سال 92 با حضور مقامات استان برگزار شد و با سفارش آیت الله اعرافی امام جمعه میبد و رئیس حوزه های علمیه کشور دومین دوره این یادواره امسال برگزار شد.

یادواره شهدای سورک را به دلیل برنامه‌های خاصی که در این یادواره برگزار می‌شود می‌توان به عنوان یک یادواره کم نظیر معرفی کرد به گونه‌ای که تمام روستا یکپارچه در طول 24 ساعت به یک منطقه یادواره‌ای تبدیل می‌شود.

شروع منطقه‌ای یادواره از ورودی روستا آغاز می‌شود و چادرها، پوسترها، تصاویر، سنگرها و دیگر المان‌هایی که برای شهدا در این یادواره در نظر گرفته شده، در طول مسیر روستا نصب می‌شود.

انتهای پیام/م

نظر شما