شناسهٔ خبر: 26833969 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون رئیس جمهور : روابط ایران و اتریش در سطح بسیار خوبی است ­

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت:: روابط ایران و اتریش که قدمتی ۷۰۰ ساله دارد بسیار دوستانه است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی اصغر مونسان در سمپوزیوم دماوند ۲۰۱۸ که به مناسبت صعود اولین کوهنورد اروپایی (اتریشی) امروز در مجموعه کاخ نیاوران برگزار شد با اشاره به روابط خوب ایران و اتریش گفت:: مردم ایران همواره پیام صلح و دوستی برای دنیا داشته اند و هیچگاه آغاز کننده یک جنگ نبوده اند.
وی افزود: روابط ایران و اتریش در سطح بسیار خوبی است و این روابط که به ۷۰۰ سال پیش باز می‌گردد بسیار دوستانه است و امید است که این روند در آینده نیز به همین ترتیب ادامه یابد.
معاون رئیس جمهور اظهار داشت: مردم ما وقتی اسم اتریش را می‌شنوند اولین چیزی که به ذهنشان می‌رسد فرهنگ، هنر و موسیقی است و ملتی که با هنر مانوس باشند قطعا مردم خوبی هستند.
مونسان افزود: هنر و فرهنگ موجب نزدیکی ملتهاست و هنرمند زیباترین ایده‌ها را در قالب هنر به همنوعان منتقل می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: ملت ایران در ساخت تمدن بشری حضور موثری داشتند و اولین آثار این ملت به ۱۰ هزار سال پیش باز می‌گردد که موزه‌های متعددی آثار این مردم را در جای جای جهان در خود جای داده است.
مونسان گفت:: همچنین هنرمندان زیادی در آغوش این آب و خاک پرورش یافته و همواره به بهتر شدن زندگی بشریت کمک کرده اند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین در حاشیه سمپوزیوم دماوند ۲۰۱۸ گفت:: در بهار امسال علی رغم تمام شرایط بوجود آمده به ویژه در حوزه ارز ۳۰ درصد رشد گردشگر ورودی به کشور و ۵ درصد کاهش گردشگر خروجی از کشور داشتیم که این آمار، ​ آمار بسیار خوبی است و بیش از پیش بینی‌های ماست.
مونسان گفت::​ امیدواریم با برنامه ریزی‌های مختلفی که صورت گرفته و در حال اجراست این روند تا پایان سال حفظ شود و وضعیت ارزی نیز در حوزه گردشگری به زودی به حالت ثبات برسد.
وی افزود: یکی از بخش‌هایی که غلی رغم تمام مشکلات می‌تواند مسیر رو به رشد خود را ادامه دهد همین گردشگری و صنایع دستی کشور است و امیدواریم که این روند تا پایان سال حذف شود و ادامه یابد.

نظر شما