شناسهٔ خبر: 26833760 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لیبی با ایجاد اردوگاه برای پناهجویان آفریقایی مخالفت کرد

الجزیره-ایرنا- «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی روز جمعه با پیشنهاد کشورهای اروپایی برای ایجاد اردوگاه جهت اسکان پناهجویان آفریقایی در این کشور مخالفت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر جمعه ایرنا ، تارنمای لیبیایی «الوسط» امروز به نقل از السراج نوشت: ما قاطعانه اعلام می کنیم به مهاجران غیرقانونی که اروپا از پذیرش آنها اجتناب می کنند، اجازه اقامت در کشور خود را نمی دهیم و با اتحادیه اروپا معامله ای در این باره در قبال دریافت پول نخواهیم داشت.
رئیس دولت وفاق ملی لیبی افزود:تعجب می کنیم که هیچ یک از کشورهای اروپایی حاضر به پذیرش این پناهجویان نیستند اما از ما می خواهند صدها هزار نفر از آن ها را در کشور خود بپذیریم.کشورهای اروپایی به جای اعمال فشار بر لیبی باید بر کشورهای اعزام کننده مهاجر فشار وارد کنند .
کشورهای اروپایی سه هفته پیش درباره اسکان پناهجویان (پناهجویانی که از طریق دریای مدیترانه خود را به اروپا می رسانند) در کشورهایی خارج از اتحادیه اروپا (کشورهای واقع در شمال آفریقا) و تحت نظارت سازمان بین المللی مهاجرت و کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل به توافق رسیدند و این در حالی است که هنوز هیچ یکی از کشورهای واقع در شمال آفریقا برای پذیرش پناهجویان اعلام آمادگی نکرده اند.
بر اساس این گزارش، الجزایر قاطعانه با پذیرش این پناهجویان مخالفت کرده است و مغرب و تونس نیز چنین موضع گیری ای داشته اند.
سازمان بین المللی مهاجرت اسفند ماه گذشته اعلام کرد بر اساس آمارهای موجود، 704 هزار پناهجو از 40 کشور مختلف در لیبی به سر می برند و این در حالی است که جمعیت این کشور کمتر از 7 میلیون نفر است.
این سازمان اواخر سال 2017 میلادی اعلام کرد که بر اساس آمارها و گزارش های موجود، از سال 2000 تا 2017 میلادی بیش از 33 هزار نفر از پناهجویان که تلاش می کردند خود را به اروپا برسانند، در دریای مدیترانه غرق شدند.
شبد**خاورم **2041**1010

نظر شما