شناسهٔ خبر: 26833626 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مرکل: گفته بودم آمریکا قابل اتکا نیست

صدر اعظم آلمان با اشاره به افزایش فشارهای واشنگتن بر کشورش گفت که اظهارات سال گذشته اش در مورد اینکه اروپا دیگر نمی‌تواند روی آمریکا حساب باز کند، صحیح بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مرکل که روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود با خبرنگاران سخن می گفت، به اظهار نظر در مورد آخرین وضعیت روابط میان آلمان و آمریکا و دیدار اخیر رهبران آمریکا و روسیه در فنلاند پرداخت.

ببینید

فیلم/ آغاز مرحله جدیدی از جنگ تجاری اروپا و آمریکا

به نقل از اسپوتنیک، صدر اعظم آلمان گفت که اظهارات سال گذشته وی مبنی بر اینکه اروپا دیگر نمی تواند بر روی ایالات متحده به عنوان قدرت تعیین کننده نظم جهانی در آینده اتکا کند، کاملاً صحیح بوده است.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد دلایل افزایش فشارهای آمریکا علیه آلمان اعلام کرد که کشورش با آمریکا به طور فعالی در حال مراودات تجاری بوده و از مازاد تجاری آلمان با آمریکا به عنوان نقطه اختلاف یاد کرد.

وی همچنین درباره روابط میان آمریکا و روسیه و دیدار اخیر رهبران دو کشور در هلسینکی گفت: «این که هیچ رئیس جمهور روسی از سال 2005 از ایالات متحده دیدن نکرده است، نبیاد امری عادی تلقی شود... باید ملاقات کردن برای روسای جمهور روسیه و آمریکا عادی شود.»

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا از آلمان به خاطر سرمایه‌گذاری در طرح خط لوله انتقال گاز روسیه به شدت انتقاد کرده و خواستار افزایش مشارکت مالی کشورهای عضو ناتو برای تامین بودجه نظامی این سازمان شده است.

نظر شما