شناسهٔ خبر: 26833554 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتش سوریه مناطقی را در قنیطره و درعا آزاد کرد

دمشق- ایرنا- ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود بر 21 شهرک و روستا در استان های قنیطره و درعا مسلط شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر جمعه ایرنا، شبکه الاخباریه سوریه امروز به نقل از منابع نظامی اعلام کرد که ارتش و نیروهای مسلح با شکست خطوط دفاعی تروریست‌ها در استان های قنیطره و درعا تعدادی شهر، روستا و مزارع را در این مناطق به صورت کامل آزاد کردند.
ارتش سوریه و نیروهای همپیمان بر شهرها و روستاهای الناصریة، ابوکتف، المقیبرة، عین فریخة، أبوغارة، القصیبة، منقرة العلام، مزرعة الزقزقة، عین المقام، المزاعلة، رسم البجرس، البجرس، رسم القطا، عین التینة، السویقة، منشیة السویقة، عین الزیتون، رسم المنبطح، الدوایة الکبیرة، الدوایة الصغیرة و الهجة مسلط شدند.
پیشروی های ارتش سوریه همچنان با قوت ادامه دارد و تعدادی از عناصر تروریستی نیز در این عملیات به هلاکت رسیدند.
ساکنان برخی مناطق مختلف استان های 'قنیطره' و 'درعا' سه روز گذشته نیز با برافراشتن پرچم این کشور بر خانه های خود، خواستار ورود ارتش و نیروهای مسلح سوریه به شهرها و روستاهای خود شدند.
ساکنان شهرک ها و روستاهای 'سویسه، زبیده شرقی و غربی، عین التینه، الدوایه الکبیره، قرقس القصیبه و الهجه' پرچم سوریه را بر خانه های خود برافراشتند.
پس از تسلط بر شهرک 'مسحره' و 'تله مسحره'، ارتش سوریه توانست بر ضلع 'مثلث مرگ' در استان درعا در جنوب این کشور به طور کامل مسلط شود.
نظامیان سوری حدود 20 روز پیش عملیاتی را از سه محور البستان، پدافند هوایی (حران) و صما الهنیدات علیه تروریست ها در شرق استان درعا آغاز کردند.
بر اساس برخی آمارها بیش از 360 هزار تروریست از 120 کشور جهان در قالب بیش از 100 گروه تروریستی در بحران سازی در سوریه از هشت سال پیش حضور داشتند که شمار زیادی از آنان در جریان درگیری ها کشته، زخمی و یا به کشورهای خود فرار کرده اند.
گروه های تروریستی که از سوی کشورهای مختلف از جمله عربستان، امارات ، آمریکا و رژیم صهیونیستی تامین مالی و نظامی می شوند، به دلیل اهداف مختلف کشورهای حامی خود در بیشتر مواقع با یکدیگر درگیر شده و غیرنظامیان را هدف قرار می دهند.
شبد**خاورم**8005 **1010

برچسب‌ها:

نظر شما