شناسهٔ خبر: 26833417 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی:

بیجار از نبود واحدهای تولیدی بزرگ رنج میبرد

نماینده مردم شهرستان بیجار درمجلس شورای اسلامی اظهار داشت:این شهرستان با داشتن نیروی انسانی متفکر و فرهیخته با معضلات جدی مانند بیکاری و نبود واحد های تولیدی بزرگ رنج می برد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از بیجار ،حمدالله کریمی گفت:بیجار از نبود واحدهای تولیدی بزرگ رنج میبرد.

این نماینده مجلس،در آیین کلنگ زنی واحد گندله سازی یک میلیون تنی شهرستان بیجار با بیان اینکه شهرستان بیجار با ۶ هزار کیلومتر مربع مساحت که ۱ پنجم استان کردستان است ،اظهار داشت:این شهرستان با داشتن نیروی انسانی متفکر و فرهیخته با معضلات جدی مانند بیکاری و نبود واحد های تولیدی بزرگ رنج می برد .

وی افزود:شهرستان بیجار با تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن گندم به انبار غله استان کردستان شهرت دارد که نیازمند توجه بیشتر مسئولان به قشر زحمت کش کشاورز است .

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:شهرستان بیجار با داشتن ظرفیت های های قابل توجه با مشکلات زیاد در زمینه اقتصادی،فرهنگی،کشاورزی،ورزشی و ... دست و پنجه نرم می کند.

وی با تاکید بر اینکه مهاجرت مشکل اصلی شهرستان بیجار است ،گفت:تا کنون ۳۱۰ هزار سند ولادت در شهرستان بیجار صادر شده است اما ۸۹ هزار نفر آنها در شهرستان بیجار ساکن هستند.

کریمی با اشاره به فسادهای اقتصادی در کشور ،بیان داشت :برخی از اقدامات در خور شان مسئولان نظام نیست .

اعتراض به عملکرد معادن بیجار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به معادن صبا نور و کیمیا معدن در شهرستان بیجار ،اعلام کرد:مردم شهرستان بیجار از عملکرد صبا نور به هیچ وجه رضایت ندارند.

کریمی:تا کنون ۱۵ درصد حقوق مالکانه معادن این شهرستان به یاسوکند تعلق نگرفته است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:عدم افتتاح حساب و گردش مالی معادن در حسن آباد یاسوکند،مسائل آلاینده های محیط ریست،تعرض از محدوده فعالیت از مهمترین مشکلات این معادن در بخش کرانی است.

وی با اشاره به فعالیت دفاتر معادن صبانور در تهران گفت:حتی یک نفر بومی در این دفاتر به کارگیری نشده اند.

کریمی تاکید کرد:برخی افراد سودجو با فروش مجوز دنبال سود جویی و فساد اقتصادی هستند و اگر نتوانیم به درستی کار کنیم ریشه انقلاب را می زنند.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی خواستار شفاف سازی کلنگ زنی آهن اسفنجی برای روشن شدن اذهان مردم شهرستان بیجار از زبان دولت شد.

وی با تاکید بر اینکه در حق منطقه کرانی ظلم شده است ،اظهار داشت:باقی ماندن بازسازی ۱۷ کیلومتر جاده در حسن آباد یاسوکند بعد از ۴۰ سال از عمر انقلاب و مسکوت ماندن پروژه شیخ بشارت بعد از چندین بار پیگیری و تذکر از مشکلات عمده این منطقه است.

نظر شما