شناسهٔ خبر: 26833408 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

پرداخت جریمه 500 هزار پوندی فیسبوک در 18 دقیقه

‌ آی‌تی‌ایران

صاحب‌خبر -

طبق آمار و گزارش‌ها، پرداخت جریمه 500 هزار پوندی فیسبوک در رابطه با رسوایی این شرکت و موسسه کمبریج آنالیتیکا، تنها 18 دقیقه برای شرکت فیسبوک زمان می‌برد. این جریمه توسط سازمان نظارت بر داده‌های بریتانیا تعیین شده است.

این جریمه در اصل حداکثر جریمه‌ ممکن برای یک شرکت است که فیسبوک به دلیل دست بردن در اطلاعات کاربران و ناتوانی در محافظت از این اطلاعات متحمل آن شده است.

اما نکته جالب اینکه شرکت فیسبوک آنقدر از راه تبلیغات درآمد کسب می‌کند که این مبلغ تنها قطره‌ای از اقیانوس دارایی فسیبوک را کاهش می‌دهد. طبق آمار رسمی منتشر شده توسط این کمپانی، فیسبوک در سه ماه اول سال 2018 بیش از 4.8 میلیارد دلار درآمد خالص داشته است.

حال با جمع و تقسیم ساده‌ای که توسط کارشناسان کنجکاو انجام شده، فیسبوک در دقیقه حدود 37 هزار دلار درآمد خالص کسب می‌کند. این یعنی جریمه 500 هزار پوندی اعلام شده توسط سازمان نظارت بریتانیا تنها 18 دقیقه از درآمد این شرکت را به خودش اختصاص می‌دهد. چیزی شبیه همان قطره‌ای که از اقیانوس کم می‌شود.

در گذشته سابقه نداشته که به این شکل و در چنین مقیاسی دیتای کاربران  بدون اجازه در اختیار کسی قرار بگیرد و به همین دلیل جریمه 500 هزار پوندی سازمان نظارت بر داده‌های بریتانیا بالاترین جریمه‌ای بود که این سازمان تابحال برای یک کمپانی اعلام کرده بود.

طبق آمار، فیسبوک در سال 2017 بیش از 40 میلیارد دلار درآمد خالص کسب کرده است.

نظر شما