شناسهٔ خبر: 26833350 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر جنگ رژیم صهیونسیتی به ناتوانی در برابربالنهای آتشزای فلسطینیان اعتراف کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از  پایگاه اینترنتی المصدر،  وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اذعان شکست این رژیم در برابر بادبادکها و بالنهای آتشزای مبارزان فلسطینی و اعلام اینکه ارتش صهیونیستی در حمله اخیرش به نوار غزه از 50 تن بمب استفاده کرده است، مدعی شد حماس اسرائیل را به سمت عملیات نظامی گسترده علیه نوار غزه سوق می دهد.
جوانان فلسطینی در پاسخ به جنایات و حملات صهیونیستها ، بادبادکها و بالنهای آتشزا را به سوی مناطق صهیونیست نشین اطراف نوار غزه می فرستند که خسارات بسیار زیادی را به صهیونیستها وارد کرده و بخشهای زیادی از اراضی کشاورزی آن را طمعه آتش کرده است تا جاییکه رژیم صهیونیستی برای حمله به پرتاب کنندگان بادبادکها و بالنها به نیروی هوایی و تصویب قانونی در پارلمان رژیم صهیونیستی متوسل شد.
آویگدور لیبرمن امروز جمعه در بازدید از شهرک صهیونیست نشین سدیروت در نزدیک نوار غزه گفت: حماس با قدرت به سمت تقابل نظامی گسترده دردناکی می رود.
لیبرمن گفت: اسرائیل حدوداً با 50 تن بمب به مواضع راهبردی وابسته به حماس حمله کرد به این امید که حماس متوجه پیام آن شود. اگر حماس متوجه پیام این حملات نشود راهی جز ادامه خشونت وجود نخواهد داشت.
لیبرمن اعتراف کرد که توان بازدارندگی در برابر حماس درحال فرسایش است و این مسئله در صورت ادامه حملات خمپاره ای و بالونی حماس، اسرائیل را به اجرای عملیات نظامی گسترده ناچار خواهد کرد.
لیبرمن در پاسخ به مطالبی که گفته می شود که بالنهای آتش زا نمی توانند عامل وقوع جنگ شوند گفت: ادامه مشاهده مناظر چندین هکتار اراضی که دچار آتش سوزی شده اند قابل تحمل نیست. دولت اسرائیل نمی تواند بپذیرد که ساکنان مناطق جنوبی اسرائیل همواره تحت تهدید خمپاره باشند و همواره درحال فرار به سمت پناهگاهها باشند. 
لیبرمن از ساکنان نوار غزه خواست حماس را برای توقف وخیم سازی اوضاع امنیتی تحت فشار بگذارند.
وی گفت: اگر در غزه دست به عملیات نظامی بزنیم حماس مسئول آن خواهد بود و متأسفانه ساکنان غزه هزینه آن را خواهند پرداخت. به همین علت از آنها می خواهیم حماس را برای تغییر روند اوضاع تحت فشار بگذارند.

نظر شما