شناسهٔ خبر: 26833328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برپایی نمایشگاه تمبر، سکه و اسکناس با محوریت حضرت رضا(ع) در موزه آستان قدس رضوی

نمایشگاه تمبر، سکه و اسکناس با محوریت حضرت رضا(ع) همزمان با ایام دهه کرامت در موزه آستان قدس رضوی برپا شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صداو سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد برپایی نمایشگاه تمبر، سکه و اسکناس با محوریت حضرت رضا(ع) در موزه آستان قدس رضویآستان ‌قدس ‌رضوی، گفت: به مناسبت ایام ولادت حضرت رضا(ع)، سکه‌های مختلفی از دوران ولایت‌عهدی  حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) که در زمان حیات ایشان یا پس از شهادت حضرت، در سال‌های 202 تا 204 هجری قمری در شهرهای اصفهان، سمرقند، محمدیه(شهر ری) و فارس ضرب شده  ، در معرض نمایش قرار گرفته است.

یزدی‌نژاد با اشاره به تمبرهای به نمایش‌درآمده در گنجینه تمبر افزود: تمبرهای ولادت امام رضا(ع) نیز که با تصویر گنبد و مناره، نقاره‌خانه و پنجره فولاد به چاپ رسیده در گنجینه تمبر به نمایش درآمده است.

وی بخشی دیگر از این نمایشگاه را مربوط به اولین اسکناس‌های چاپ‌ شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: اسکناس‌های بانک مرکزی ایران با مهر نمونه و تصویر بارگاه حضرت رضا(ع) و مهر روچاپ شیر و خورشید که اولین اسکناس‌های چاپ‌ شده انقلاب با مبالغ مختلف است، در گنجینه تمبر و اسکناس در معرض دید عموم قرار دارد.

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه اضافه کرد: همچنین، تصویر پاکت مهر روز ویژه ولادت امام رضا(ع) که مسئولان شرکت پست جمهوری اسلامی و آستان قدس رضوی آن را  امضاء کرده اند در گنجینه تمبر در معرض نمایش قرار دارد.

یزدی‌نژاد گفت: این نمایشگاه، تا پایان ایام دهه کرامت، در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی واقع در طبقه منهای یک موزه مرکزی حرم مطهر رضوی، پذیرای علاقه‌مندان است.

پس از انتصاب حضرت رضا(ع) به ولایت‌عهدی در تاریخ هفتم رمضان سال 201هجری قمری، مسکوکات طلا(دینار) و نقره(درهم) به نام آن حضرت ضرب شد.

نظر شما