شناسهٔ خبر: 26833110 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر یونان در روسیه احضار شد

مسکو - ایرنا - روسیه در اعتراض به آنچه اظهارات ضد روسی مقامات یونانی عنوان شده است، سفیر این کشور در مسکو را احضار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: آندریاس فریگاناس سفیر یونان در روسیه امروز به وزارت امور خارجه روسیه احضار و مراتب اعتراض مسکو به وی اعلام شد.
در بخشی از بیانیه خاطرنشان شده است: مراتب اعتراض قاطعانه روسیه به اظهارات مقام های یونانی در رابطه با وضعیت پیرامون اخراج دو دیپلمات روسی از این کشور و ممنوعیت سفر دو شهروند روسی به یونان اعلام شد.
به گزارش ایرنا، برخی رسانه های روسی بیستم تیرماه به تصمیم یونان برای اخراج دو دیپلمات روسی و ممنوع الورود شدن دو دیپلمات دیگر اشاره کرده و نوشتند: یونان دیپلمات های روسی را به تلاش برای جمع آوری اطلاعات در این کشور و تطمیع سیاستمداران یونانی و نیز اطلاعاتی درباره موافقتنامه یونان و مقدونیه در خصوص تغییر نام این کشور متهم کرده است.
رسانه های روسی همچنین خاطرنشان کردند که اخراج دیپلمات های روسی از یونان، پاسخ آتن به افزایش نفوذ مسکو در این کشور و تشدید فعالیت برخی سازمان های اجتماعی روسی در یونان است.
خبرگزاری اینترفاکس نوشت: به رغم تصمیم برای اخراج دیپلمات های روسی، یونان به همکاری با روسیه و توسعه روابط دوستانه دو کشور بر اساس احترام متقابل امیدوار است.
یک مقام وزارت خارجه روسیه در این رابطه اعلام کرد که این کشور در پاسخ به اخراج دیپلمات های خود از یونان، به اقدام متقابل دست خواهد زد و دو دیپلمات آتن را اخراج می کند.
یونان تنها کشور اروپایی عضو پیمان ناتو است که با روسیه روابط گسترده دارد و دو کشور در عرصه های مختلف بایکدیگر همکاری می کنند، کارشناسان اشتراکات مذهبی (مذهب ارتدوکس) میان دو کشور را یکی از دلایل بهبود روابط آنان در سالیان اخیر می دانند.
شبد**اروپام*391*1346*1379

نظر شما