شناسهٔ خبر: 26832991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهانه‌ای که طایفه‌ها را دور هم جمع کرد

امروز با حضور طوایف مختلف دومین جشنواره عشایری شهرستان خلخال در ییلاق زره مور این شهرستان برگزار شد تا این رویداد بهانه‌ای برای دور هم بودن طایفه‌های دیار سبز سبلان باشد.

صاحب‌خبر -

دومین جشنواره عشایری خلخال؛ بهانه‌ای که طایفه‌ها را دور هم جمع کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ظهر امروز همزمان با حضور عشایر غیور استان اردبیل از شهرستان‌های مختلف و با برپایی سیاه‌چادرهای عشایر از دامنه‌های سبلان، آق‌داغ، عشایر ایل‌ شاهسون و ایل‌ شاطرانلو دومین جشنواره عشایری شهرستان خلخال در ییلاق زره مور این شهرستان برگزار شد.

بشیر خالقی نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این جشنواره با اشاره به اینکه به فرموده رهبر انقلاب عشایر ذخایر و مدافعان اصلی انقلاب هستند، بیان کرد: در مجلس شورای اسلامی طرح‌های در دست مصوب و پیگیری عشایر در اولویت پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه عشایر در تولید و اقتصاد استان و کشور نقش اساسی دارد، اضافه کرد: توجه به این بخش وظیفه ما را در قبال خدمت به این عزیزان بیشتر می‌کند و ما وظیفه خدمت به این قشر مدافع نظام را داریم و انتظار می‌رود با حمایت مسئولان راه دسترس عشایر به ییلاقات هموار شود.

 پیام دومین جشنواره عشایری خلخال پیام همدلی و تعامل بین مردم و طوایف عشایری در راستای تبادل افکار و توانمندی‌ها بود.

در این جشنواره محلی علاوه بر معرفی توانمندی‌ها بیش از 20 غرفه محصولات تولیدی و ارگانیک عشایر، داروهای گیاهی منطقه زره‌مور خلخال، صنایع‌دستی، جاجیم و دستباف‌ها زیراندازهای عشایری، دوغ و ماست محلی و تولیدات منطقه شهرستان خلخال به مدت یک روز در معرض نمایش عموم است.

انتهای پیام/ب

جشنواره عشایری خلخال برگزار شد

نظر شما