شناسهٔ خبر: 26832874 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

امام جمعه جعفرآباد: آینده جوانان نباید قربانی منافع سودجویان شود/طرح تأثیر قطعی معدل در کنکور دارای ایراد است

امام جمعه جعفرآباد گفت: طرح تاثیر قطعی معدل در این وضعیت خام و نپخته است و باید بررسی بیشتری روی آن صورت گیرد تا آینده جوانان که آینده‌سازان این کشور هستند قربانی منافع عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های نماز جمعه امروز جعفرآباد مغان، اظهار کرد: طرح تاثیر قطعی معدل  در این وضعیت خام و نپخته است و باید بررسی بیشتری روی آن صورت گیرد تا آینده جوانان که آینده‌سازان این کشور هستند قربانی منافع عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب نشود.

وی گفت:طبق اعلام رسمی 85 درصد دانش‌آموزان با تأثیر قطعی معدل در ورود به دانشگاه مخالفند و سوال اصلی این است که چرا به خواسته آنها احترام گذاشته نمی شود و چرا مجلس و سازمان‌های نظارتی و بازرسی ورود نمی‌کنند؟

امام جمعه جعفرآباد تصریح کرد: دانش‌آموزان نخبه‌ای وجود دارند که همه توان خود را برای کنکور گذاشته‌اند، حالا به یکباره می‌بینند که معدل بالا هم لازم است و این می‌شود سوهان روح و روان آنها چرا با آرامش میلیون‌ها جوان دم کنکوری بازی می‌کنید؟ طرح ترمیم معدل هزینه سنگینی دارد چه ثبت نامش چه ایاب و ذهابش به ویژه در نقاط محروم و دور از مرکز که باید به این مسائل توجه شود.

باقری ادامه داد: طرح تأثیر قطعی 30 درصد معدل دوره دوم متوسطه در پذیرش دانش‌آموزان در دانشگاه‌ها حق و حقوق عده زیادی از دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم یا دانش‌آموزانی که در شهرهای بزرگ در کنار درس خواندن کار هم می‌کنند یا اصلا به هر دلیلی نتوانسته‌اند معدل بالایی بیاورد را ضایع می‌کند.

وی در ادامه به سوم مرداد سالروز تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون در سال 1343 اشاره کرد و افزود: قانون مصونیت قضایی اتباع آمریکایی در ایران در حقیقت نوعی استعمار و بردگی برای مردم ما بود بطوریکه اگر یک تبعه امریکا در ایران جنایت هم می‌کرد هیچ کس حق نداشت او را محاکمه یا حتی بازخواست کند.

باقری با تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه با هیأت دولت در خصوص حل مشکلات اقتصادی کشور گفت: تأکید مجدد رهبر معظم انقلاب به این نکته که مشکلات اقتصادی را به برجام گره نزنید روشنگر این مطلب است که راه حل مشکلات اقتصادی در داخل کشور است و با برنامه دقیق و با ثبات و عزم و اراده راسخ و با استفاده از نیروهای مؤمن، انقلابی و پرتلاش که درد مردم را به خوبی احساس کنند می‌توان بر تمام مشکلات اقتصادی غلبه کرد و امنیت روانی و اجتماعی را به جامعه برگرداند.

امام جمعه جعفرآباد بیان کرد: اینکه متأسفانه عده‌ای مأموریت دارند تا با سیاه‌نمایی و مقایسه غلط وضعیت کنونی کشور با دوران قبل از انقلاب یا بعضی کشورهای خارجی به مردم یأس و ناامیدی القاء کنند.

وی گفت: انگار نان بعضی‌ها در ایجاد نارضایتی برای مردم است و همه جوره سعی دارند صدای مردم را در بیاورند، باید به اینها بگویم سیاهی لشگر نقشه‌های شوم دشمن نشوید، این امتحان و سختی نیز می‌گذرد و مردم همچنان سربلند خواهند ماند ولی روسیاهی‌اش برای شما می‌ماند.

نظر شما