شناسهٔ خبر: 26832841 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دستگاه های دولتی در مصرف انرژی پیشگام باشند

به گزارش ایرنا ، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته یزد به موضوع آب و برق در استان اشاره کرد و با قدردانی از همکاری مردم در صرفه

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا ، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته یزد به موضوع آب و برق در استان اشاره کرد و با قدردانی از همکاری مردم در صرفه جویی و استفاده مناسب از انرژی افزود: ادامه همکاری مردم و استفاده درست توسط مراکز دولتی در حل مشکلات جامعه بسیار موثر است.
وی به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهوری روسیه اشاره کرد و یادآور شد: معظم له با نوشتن نامه و اعزام هیاتی به این کشور ، توطئه های آمریکا و اروپا علیه نظام و انقلاب اسلامی را خنثی کردند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با شعار نه شرقی و نه غربی پیروز شد و هدفش هم همین است ولی باید کشورهای شرق مثل روسیه ، ایران ، هند و چین دارای وحدت رویه در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی باشند.
ناصری یزدی همچنین به اعزام هیات هایی از سوی رئیس جمهوری به برخی کشورهای منطقه و جهان اشاره کرد و با قدردانی از این اقدام به اهمیت ارتباط با جهانیان و پیگیری مصالح کشور بر اساس اهداف عالیه نظام تاکید کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: ارتباط با برخی کشورها به منزله تکیه بر شرق و یا فلان کشور نیست و باید بر اساس شرایط و نیازها نسبت به تعامل و پیگیری مصالح انقلاب اسلامی اقدام کرد.
ناصری یزدی در ادامه به موضوع مهم خصوصی سازی و واگذاری برخی امور به بخش خصوصی توانمند ، دلسوز ، علاقه مند و مومن اشاره کرد و از اینکه برخی امور به افراد سودجو که به دنبال منافع شخصی هستند ، ابراز ناخرسندی کرد.
به گفته امام جمعه یزد ، کار خصوصی سازی و واگذاری برخی شرکت ها باید دقیق ، تحت نظارت و برای رفاه حال عامه مردم و حل مسایل و مشکلات انجام گیرد و مسئولان امر نظارت عالیه داشته باشند.
استاد حوزه علمیه یزد به اهمیت نظارت درست بر واردات اجناس به کشور بر حسب نیاز واقعی مردم و جامعه اشاره و از مسئولان برای انجام وظایف خود در این بخش مهم قدردانی کرد.
امام جمعه یزد همچنین مبارزه عملی با قاچاق کالا و ارز را در تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایران و توجه به ظرفیت های داخلی بسیار ضروری دانست .
ناصری یزدی همچنین به دهه کرامت و بیان فضایل و مناقب حضرت امام رضا (ع) اشاره و بر عمل به وظایف شرعی و انقلابی و دفاع در برابر توطئه های دشمنان انقلاب تاکید کرد.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 28 شهر و روستای استان یزد اقامه می شود.

** افزون بر سه هزار زایر از یزد در حج تمتع شرکت می کنند
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در یزد گفت: سه هزار و 10 نفر زایر از این استان در حج تمتع شرکت می کنند که این تعداد نسبت به سال گذشته 700 نفر بیشتر است.
حجت الاسلام علی حبیبیان امروز در جمع نمازگزاران این هفته نماز جمعه یزد افزود: زایران در قالب 22 کاروان عازم سرزمین وحی می شوند که از این تعداد 19 کاروان از فرودگاه شهید صدوقی (ره) یزد ، 2 کاروان از فرودگاه شیراز و یک کاروان از فرودگاه اصفهان اعزام می شوند.
وی ادامه داد: برای آمادگی زایران ، 12 جلسه آموزشی و چندین همایش با حضور تمامی حج گزاران برگزار و توصیه های لازم و انجام مناسک و اعمال برای آنها تبیین شد.
این مسئول تصریح کرد: برپایی نمایشگاه حج ، دیدار با خانواده شهدای منا ، دیدار با ائمه جمعه ، برگزاری همایش کارگزاران و حج یاوران و دوره های آموزشی و پاسخگویی به سئوال های زایران انجام شد.
به گفته حبیبیان ، تمام فعالیت های لازم برای حضور باشکوه زایران در مناسک حج تمتع با همکاری بخش های مختلف انجام و مشکلی وجود ندارد.
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در یزد، اظهار داشت: زائران سرزمین وحی در اصل سفیران ایران هستند و باید از فرصت حضور خود برای معرفی نظام و ارزش های دینی و انقلابی استفاده کنند.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام

نظر شما