شناسهٔ خبر: 26832653 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

واقعا دليل اين همه نفرت از مسي چيه ؟؟؟

خداي ذهن , لئو

صاحب‌خبر -

چند روزيه ميبينم يه پستايي از رونالدو البته غير فوتبالي اعم از فروش لباس و استيلش و تعداد لايکاش و فالوئراش و چندين مورد غير فوتبالي ديگه گذاشته ميشه و سريع طرفداراي رونالدو ميرن اونجا کامنتايي ميذارن که 90 درصدشون درمورد مسيه که فقط نشانه هايي از کينه و نفرت هاي قديمي توش پيدا ميشه . اونم زير پستي که نه به کيفيت فوتبالي مربوطه و نه اصلا در مورد مسي هست .
مثلا طرف مطلب ميذاره در مورد تعداد لايکاي رونالدو و زيرش بايد پستاي مربوط به نفرت از مسي رو بخونيد که واقعا به عنوان يه بارسايي هم ناراحت ميشم ازين همه نفرت و هم خندم ميگيره از اينجور بيان نفرتشون که شديدا بيربط و خنده داره .
حالا هدف از اين مطلبي که گذاشتم فقط و فقط بررسي دلايل نفرت هواداراي رونالدو از ليونل مسي هست در حدي که حتي درموارد و پستاي بيربط هم اين تنفر رو باز ابراز ميکنن اونم از جانب يه عده لنگر انداخته در سايت .

بررسي دلايل نفرت از مسي :

براي شناخت اين نفرت بيش از اندازه بايد به ريشه يک رقابت برگشت و اتفاقايي که افتاده رو بخاطر بياوريم تا اساس و دليل اين کينه ها پيدا شه .
بايد بريم به سالهاي ابتدايي شروع رقابت بين کريستيانوي بزرگ و نابغه اي به نام مسي
بي ترديد رونالدو به واسطه سني که داشت زودتر از مسي اسم خود را بر سر زبانها انداخت
از شروع دوران فوتبالي مسي به خاطر وجود ستاره هاي زيادي که در اوايل هزاره ي سوم ميلادي حضور داشت هيچ گونه مقايسه اي بين مسي و رونالدو وجود نداشت

سال 2008 رونالدو فاتح ليگ قهرمانان شد با منچستريونايتد و از همان سال پديده اي بنام بازيکن پرستي در دنياي فوتبال بوجود اومد درحالي که مسي هنوز بازيکني آينده دار کنار رونالدينيو محسوب ميشد .
اولين جرقه هاي اين مقايسه از سال 2009 شروع شد
حال به عوامل نفرت کريس فن ها از مسي مي پردازيم :
شکست رونالدو با منچستر در مقابل بارسلونا و مسي 2009 و مسي که موفق به کسب شش گانه رويايي شد و توپ طلا رو از آن خود کرد
سال 2010 که رونالدو به رئال مياد و باز مسي دوگانه داخلي رو کسب ميکنه و آقاي گل ليگ قهرمانان ميشه و رفت و برگشت الکلاسيکو رو از بارسا ميبازه رونالدو بدون هيچ درخششي و درنهايت توپ طلا به مسي ميرسد
سال 2011 که رونالدو در پي انتقام شکست منچستر از بارسا در فينال 2009 به رئال مي آيد و در نيمه نهايي مقهور لشکر تکنفره مسي ميشه و بارسا قهرمان چمپ ميشه و باز مسي آقاي گل چمپ ميشه و الکلاسيکو تاريخي پنج بر صفر نيز در همان فصل بوده و درنهايت باز مسي برنده توپ طلا ميشود
2012 طرفداران رونالدو فاتح لاليگا ميشوند ولي مسي که هم آقاي گل چمپ و کفش طلا و با زدن 91 گل در سال باز فاتح توپ طلا ميشود و الکلاسيکوهاي رويايي مسي در لاليگا و سوپرکاپ در اون سال و شکست هاي رونالدو از مسي بجز برگشت در نيوکمپ لاليگا .
شايد اوج تنفر طرفداران رونالدو از مسي 4 سال توپ طلا پشت سر هم و همزمان 4 سال آقاي گلي چمپيونز ليگ توسط مسي باشد و درخشش هاي همه جانبه مسي که نگاهها را از رونالدو برداشت .

عوامل بسياري ديگري نيز براي پيدا کردن ريشه تنفر طرفداران رونالدو از مسي نيز وجود دارد که مي توان به موارد زير اشاره کرد :

تداوم موفقيتهاي مسي در الکلاسيکو ها و برنده بودن مطلق مسي در الکلاسيکوهاي رودر رو و در کل بازيهاي رودر رو . بخصوص الکلاسيکوهاي برنابئو که به برنالئو تبديل شده هست

کسب يک سه گانه ديگر در سال 2015 که نقش مسي در زمينگير کردن تيمهاي روبرو بدون انکار بود

بردن کفش طلاهاي سالهاي اخير در قامت يک هافبک هجومي اونم بالاتر از بازيکني که از او به عنوان ماشين گلزني ياد ميشه و خودشم يه زماني کفش طلا رو از توپ طلا بالاتر ميدونست .

گل ثانيه هاي پاياني الکلاسيکو 2017 که پانصدمين گل مسي در بارسا بود
بردن لاليگاهاي متعدد
رساندن آرژانتين به فينال جام جهاني
توپ طلاي جام جهاني
شکستن طلسم هايي که طرفداران رونالدو در مورد مسي ميساختن توسط خود مسي
گل رويايي مسي به ختافه در نوزده سالگي به سبک مارادونا
مقايسه مسي با پله و مارادونا بر سر بهترين بازيکن تاريخ بودن

بي ترديد هيچ طرفداري دوس نداره بازيکن محبوبش ناموفق باشه و سالهاي ناموفق طرفداران رونالدو بدون هيچ شکي توسط ليونل مسي نابغه ي تاريخ فوتبال رقم خورده و اين حد از تنفر نسبت به مسي اگرچه خنده دار ولي قابل درک ميباشد .
با تشکر

نظر شما