شناسهٔ خبر: 26832630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امام جمعه موقت همدان مطرح کرد؛

نکوهش فرهنگ مصرف بیش از حد در جامعه و گرایش به تجمل‌گرایی

امام جمعه موقت همدان با نکوهش فرهنگ مصرف بیش از حد در جامعه و گرایش به تجمل‌گرایی به کمبود آب در کشور اشاره کرد و گفت: در شرایطی که برخی یک لیوان آب ندارند که بخورند، شستن ماشین و حیاط خانه با آب شرب بهداشتی واقعاً جای تأسف دارد.

صاحب‌خبر -

نکوهش فرهنگ مصرف بیش از حد در جامعه و گرایش به تجمل‌گراییبه گزارش دفاع پرس از همدان، حجت‌الاسلام محمد جوادی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به دهه کرامت و تبریک این ایام به نمازگزاران اظهار کرد: باید نسبت به تقویت معارف دینی و حرکت در مسیر سیره نبوی و علوی اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) همیشه شیعیان خود را از اسراف و تبذیر بر حذر می‌داشتند، گفت: متأسفانه یکی از موضوعاتی که در جامعه به آن توجه نمی‌شود رعایت اصل صرفه‌جویی و دوری از اسراف است.

امام جمعه موقت همدان با نکوهش فرهنگ مصرف بیش از حد در جامعه و گرایش به تجمل‌گرایی، اشاره‌ای به کمبود آب در کشور کرد و افزود: در شرایطی که برخی یک لیوان آب ندارند که بخورند، شستن ماشین و حیاط خانه با آب شرب بهداشتی واقعاً جای تأسف دارد.

جوادی، اسراف در خوراک، پوشاک و استفاده از انرژی را باعث هدررفت منابع در کشور دانست و گفت: باید در مسیر سیره دینی و توجه به حقوق شهروندی دیگران قدم برداریم.

وی، گریزی به زندگی امام رضا(ع) و کرامات ایشان زد و با بیان اینکه مأمون از هر خدعه‌ای علیه ثامن‌الحجج استفاده کرد، اظهار کرد: مأمون عفریت بنی‌عباس بود و در بین جمع از سر تزویر به امام رضا(ع) گفت که می‌خواهم ولایت را به تو واگذار کنم، اما با اولین اجتماع مردم برای اقامه نماز به امامت امام وحشت کرد و اجازه اقامه جماعت آن را نداد.

امام جمعه موقت همدان اضافه کرد: بعدها نماز بارانی که توسط امام رضا(ع) اقامه شد و نزول برکت الهی را در پی داشت، ارادت مردم به ایشان صدچندان شد.

جوادی با تأکید بر اینکه باید سیره رضوی را در جامعه جاری و ساری کنیم، دهه کرامت را بهترین زمان برای این مهم دانست و خواستار توجه به آن شد.

وی با اشاره به اینکه باید نسل جوان را با سیره حضرت رضا(ع) آشنا کنیم، توجه به مباحث دینی و دوری از گناه را اصل این سیره دانست و دستگیری از محرومان و کمک به نیازمندان را از موضوعاتی عنوان کرد که باید در اولویت زندگی مردم باشد.

در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز مسؤول کاروان پرچم متبرک علی ابن موسی‌الرضا(ع) مواردی پیرامون جایگاه امام رضا(ع) و اهمیت بزرگداشت دهه کرامت بیان کرد و مراسم نقاره‌نوازی و دعای اذن ورود به حرم رضوی نواخته شد.

انتهای پیام/

نظر شما