شناسهٔ خبر: 26832208 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تلفن مشاوره 1480 بهزیستی پاسخگوی مشکلات فردی و خانوادگی است

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: خط مشاوره تلفنی 1480 در دو نوبت صبح و عصر پاسخگوی مشکلات تماس گیرندگان در زمینه

صاحب‌خبر -

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: خط مشاوره تلفنی 1480 در دو نوبت صبح و عصر پاسخگوی مشکلات تماس گیرندگان در زمینه های پیش از ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، زناشویی، طلاق، تحصیلی، شغلی وغیره است.

به گزارش ایلنا از ساری،سید سعید آرام امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه ساری با اعلام اینکه حدود 240 هزار خانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی مازندران هستند ،اظهار داشت: بیش از 980 معلول ضایع نخاعی استان از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت همه مردم و مسئولین در مبارزه با آسیب های اجتماعی افزود: یکی از رویکردهای مهم سازمان بهزبستی استان تحقق فرامین رهبری و مبارزه با آسیب های اجتماعی نظیر طلاق واعتیاد است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به خدمات سازمان بهزبستی در قالب اورژانس اجتماعی سامانه 123 را پل ارتباطی بین مردم و این سازمان اعلام کرد و گفت: اورژانس اجتماعی تلفیقی از مداخله در بحران، فردی،خانوادگی و اجتماعی (مرکز اورژانس اجتماعی)، خط تلفن اورژانس اجتماعی (123)، تیم سیار اورژانس اجتماعی (خدمات اجتماعی سیار) و پایگاه اورژانس اجتماعی (پایگاه خدمات اجتماعی)است.

وی افزود:  در این اورژانس "تخصصی بودن"، "بموقع بودن" و "در دسترس بودن" مد نظر قرار گرفته است تا از این طریق ارائه خدمات اجتماعی به مردم در سازمان بهزیستی محدود به زمان و مکان نگردد .

آرام ادامه داد: "اورژانس اجتماعی" در مکان‌هایی که احتمال بروز آسیب در آن منطقه بیشتر است حضور فعال دارد و افرادی که به این خدمات نیاز دارند ،خدمات تخصصی ارائه می کند.

وی یکی دیگر از آسیب های اجتماعی را طلاق عنوان کرد و گفت:  طلاق آسیبی است که می‌تواند علل بروز دیگر آسیب ها باشد بنابراین با خدمات مشاوره‌ای این مرکز مشکلات 6 هزار زوج در سال 92 تا 96 با خدمات مشاوره ای این سازمان به سازش منجر شد.

آرام افزود: خانواده‌ای که دارای فرد معتاد باشد در آن خانواده آسیب‌هایی چون همسر آزاری، طلاق، دختران فراری و... وجود دارد که بر اساس ریشه‌یابی ناشی از اعتیاد فردی در خانواده است.

مدیر کل بهزیستی مازندران افزود: امروزه با معضلات زیادی در جامعه روبرو هستیم و راهی جز مجهز شدن جلوی این آسیب‌ها نداریم و برای آن باید آموزش‌های لازم در اختیار مردم جامعه قرار گیرد.

آرام اعلام کرد: استان مازندران همزمان با شیوع شناسی کشور سال 92 در مصرف مواد مخدر رتبه دو کشور را داشت که با اقدامات انجام گرفته با همکاری شورای هماهنگی مواد مخدر این میزان به رتبه 12 تنزل پیدا کرده و تا حدی این معضل کنترل شد.

** گل بعد تریاک پرمصرف ترین ماده مخدر بین جوانان و نوجوانان

وی با اشاره به برگزاری "کمپین پیشگیری از مصرف گل"در استان ،گل را نوعی مواد مخدر بعد از تریاک و مشتقات پرمصرف‌ترین مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان معرفی کرد و توضیح داد: بهزیستی استان  با برگزاری چنین کمپ هایی تلاش می‌کند تا جامعه نسبت به  خطر این مواد آگاهی بیشتری پیدا کند.

آرام با اعلام اینکه 65 مرکز اقامتی میان مدت با هدف درمان بیماران معتاد در مازندران فعالیت می‌کند گفت:بیش از 13 هزار خدمات توسط این مراکز در سال 96 صورت گرفته است.

وی مهمترین وظیفه بهزیستی  راتوانبخشی و اشتغالزایی به جامعه هدف دانست و گفت: امسال تا سقف 20 میلیون تومان وام قرض الحسنه با هدف اشتغالزایی به جامعه هدف اختصاص پیدا می‌کند.

مدیر کل بهزبستی مازندران از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای بیش از 12 هزار نفر و با اعتبار بیش از 100 میلیارد تومان از سال 92_96  خبرداد.

** نخستین استخر آب درمانی ویژه معلولان در ساری افتتاح شد

وی با اعلام اینکه بالغ بر 190 میلیارد ریال برای پروژه های هفته بهزیستی هزینه شده است از افتتاح استخر ویژه معلولین به عنوان تنها استخر آب درمانی منطقه شمال کشور با بیش از 5 میلیارد تومان هزینه در مرکز استان خبر داد .

آرام ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول را از اقدامات بهزیستی استان اعلام کرد و افزود:  250 مسکن روستایی و 180 مسکن شهری از سال 95 برای خانوادهای دو معلول استان ساخته شده است.

وی یکی دیگر از برنامه های بهزیستی استان را پبشگیری از معلولیت‌های قبل از تولد عنوان کرد و گفت: در کشور بیش از 25 تا تا 30 هزار کودک معلول مادرزادی به دنیا می‌آید که با برنامه پیشگیری ژنتیک قابل حل است.

آرام با اعلام اینکه 19 مرکز ژنتیک جدید مختلف برای جامعه هدف ایجاد کرده ایم از رونمایی اپلکیشن به زیستن در هفته بهزیستی خبر داد و گفت: نخستین بنیاد ژنتیک شمال کشور در این هفته در ساری کلنگ زنی می شود.

وی با اعلام اینکه 2 هزار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه سازمان بهزیستی استان هستند ادامه داد: 2 هزار نفر از معلولین روستایی وعشایری نیز تحت پوشش بیمه‌ای این سازمان قرار گرفتند.

** بهرمندی 5 هزار معلول از خدمات بهزیستی مازندران

مدیر کل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه 5 هزار معلول در گروه های مختلف از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند گفت که 18 هزار معلول از مستمری ماهیانه این سازمان برخوردار هستند.

آرام افزود: بیش از 110 مرکز درمانی و توانبخشی به 5 هزار معلول استان خدمات ارائه می کند.

وی با اعلام اینکه 12 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی مازندران هستند ، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ، کمک هزینه دانشگاهی و ساخت مسکن را از خدمات این نهاد حمایتی به زنان سرپرست خانوار برشمرد.

آرام به فعالیت 850 مهد کودک در استان اشاره و با اعلام اینکه از این تعداد400 مهد روستایی و مابقی شهری هستند گفت: 30 هزار کودک زیر 5 سال از آموزش های سازمان بهزیستی مازندران بهره مند هستند.

 مدیر کل بهزبستی مازندران با بیان اینکه 180 کودک بدسرپرست و بی سرپرست در 18 مرکز بهزیستی نگهداری می شوند غربالگری شنوایی و بینایی کودکان را زیر نظر کارشناسان این حوزه را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان کرد.

** سامانه تلفنی 1480 صدای مشاوره بهزیستی است

آرام گفت: خط مشاوره تلفنی 1480 در دو نوبت صبح و عصر پاسخگوی مشکلات تماس گیرندگان در زمینه های پیش از ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، زناشویی، طلاق، تحصیلی، شغلی وغیره است.

 

انتهای پیام

نظر شما