شناسهٔ خبر: 26832166 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جهان‌اقتصاد | لینک خبر

اعتماد مردم به پیام‌رسان‌های داخلی نیازمند زمان و وضع قانون است

صاحب‌خبر -

وزیر ارتباطات اذعان کرد:

گروه امورزیربنایی-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اعتماد به پیام رسان های داخلی نیازمند زمان و وضع برخی قوانین و مقررات است، گفت: گزاره‌ای که گفته می‌شود پیام رسان‌های داخلی مورد استقبال مردم قرار نگرفته‌اند را به صورت مطلق و صددرصدی قبول ندارم.

به گزارش جهان اقتصاد، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه سفر خود به خوزستان در جمع خبرنگاران در خصوص استقبال مردم از پیام رسان های داخلی اظهار کرد: من چنین اعتقادی ندارم که عنوان می شود مردم از پیام رسان های داخلی استقبال نکرده‌اند.

وی با بیان این‌که ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی برای استفاده مردم مطلوب بوده است، افزود: اعتماد به پیام رسان های داخلی و نصب آنها توسط مردم با توجه به شرایط فعلی و توانمندی های این نرم افزارها خوب بوده است.

آذری جهرمی ادامه داد: پیام رسان های داخلی باید به لحاظ فنی، ظرفیت نرم افزارهای خود را توسعه دهند. همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز باید به لحاظ زیرساختی اقدامات بیشتری در این حوزه انجام دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص این‌که هنوز بخشی از مردم از فیلترشکن در کشور استفاده می کنند، عنوان کرد: پیام رسان های داخلی مورد استقبال بخشی از مردم نبوده است اما من در خصوص رفع فیلتر اظهارنظری نمی کنم و در این زمینه باید از مرجع آن سوال کرد.

**فساد مسئولان دلسردی مردم را به دنبال دارد

وی در ادامه با بیان اینکه تحریم‌ها قطعا سختی برای کشور به همراه دارد، گفت: باید از امید مردم در کشور محافظت کنیم، زیرا اگر مردم ببینند که مسئولان کشور برای خود تبعیض قائل می شوند و فساد می‌کنند، دلسرد خواهند شد.

آذری جهرمی اظهار کرد: این روزها در شرایطی که کشور با تجربه‌های جدیدی در عرصه اقتصادی مواجه است، کشور به عزم و اراده دوچندان همه مسئولان اجرایی، قانون‌گذاری و قضایی نیاز دارد.

وی افزود: وظیفه دشواری بر دوش سطوح کلان کشور و به ویژه مسئولان اجرایی است. شرایط کشور شرایط حاد و غیرقابل مدیریتی نیست و کشور شرایط بسیار سخت تری را در گذشته تجربه کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در مسیر صعود به قله، همواره دشواری وجود دارد، تصریح کرد: سختی‌هایی در مسیر رسیدن به قله وجود دارد که اگر در این مسیر صعود اشتباهی انجام دهیم، سقوط خواهیم کرد اما ذات مساله این است که جمهوری اسلامی ایران همواره اعتلا پیدا کرده است.

‌آذری جهرمی با بیان اینکه جایگاه ایران در جهان روز به روز تقویت پیدا کرده است، گفت: امروز در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی جایگاه ایران در دنیا جایگاه قابل توجهی است. همچنین به لحاظ بنیه دفاعی کشور در جایگاه قابل توجهی قرار دارد.

وی اظهار کرد: به لحاظ اقتصادی رشد قابل توجهی در کشور صورت گرفته است. البته این رشد جای توسعه بیشتری دارد و می‌توان به آن شتاب بیشتری نیز داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: هرگاه ایران در جایگاه‌های مختلف رشد می‌کند، حسادت‌ها و سنگ اندازی‌ها نیز نسبت به جمهوری اسلام ایران بیشتر می‌شود.

آذری جهرمی بیان کرد: ما تحریم‌ها و فشارهای فراوانی را پشت سر گذاشته‌ایم و باید گفت چه زمانی جمهوری اسلامی از این فشارها عقب‌گرد کرده است؟ جایگاه جمهوری اسلامی همواره در همه دوره‌ها پیشرفت کرده است.

وی گفت: اکنون که بلوغ و رشد ایران از هر زمانی درخشان تر شده است، دشمنی‌ها نیز متناسب با این رشدها افزایش پیدا کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تحریم‌ها قطعا سختی برای کشور به همراه دارد، گفت: کلید پشت سر گذاشتن موانع توسط جمهوری اسلامی و موفقیت‌های نظام، همراهی و دلبستگی مردم به نظام و همچنین امید آن‌ها به رشد است.

وی با بیان اینکه باید خدمت به مردم صادقانه باشد، تصریح کرد: قرار نیست که اگر به مردم خدمت می‌کنیم مزد بیشتری دریافت کنیم.

نظر شما