شناسهٔ خبر: 26832058 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

استلار، اولین ارز دیجیتال مطابق با احکام اسلامی

استلار، اولین ارز دیجیتال مطابق با احکام اسلامیReviewed by نیما ملک پور on Jul 18Rating: 5.0طبق پست وبلاگ استلار که در ۱۷ جولای منتشر شد، استلار به عنوان یک

صاحب‌خبر -
استلار، اولین ارز دیجیتال مطابق با احکام اسلامیReviewed by نیما ملک پور on Jul 18Rating: 5.0

طبق پست وبلاگ استلار که در ۱۷ جولای منتشر شد، استلار به عنوان یک پلتفرم متن-باز برای درگاه پرداخت‌های توزیع شده، گزارش داد که اولین پروتکل دفتر کل توزیع شده است که با احکام اسلامی منتشر شده برای انتقال پول و توکنیزه کردن سرمایه‌ها همخوانی دارد.

دفتر بازبینی شرعی (Shariyah Review Bureau) ، یک سازمان پیشگام مشاوره‌ای و بین المللی شرعی که مجوز آن توسط بانک مرکزی بحرین صادر شده، قابلیت‌ها و کاربردهای استلار را بررسی کرده و رهنمودهایی را که امکان استفاده از استلار در موسسات مالی اسلامی را فراهم می‌سازد، منتشر کرد.

با صدور این گواهی‌نامه، استلار احتمالا بتواند اکوسیستم خود را در حوزه‌ای از خدمات مالی که نیازمند مطابقت با احکام اسلامی است، گسترش دهد.

این حرکت، موسسات مالی واقع در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و بخش‌هایی از جنوب شرقی آسیا را مجاز به پیاده‌سازی تکنولوژی استلار و ارائه خدمات مطابق با احکام اسلامی خواهد کرد.

با وجود اینکه استلار خود را اولین پروتکل دفتر کل توزیع شده مطابق با شریعت در حوزه انتقال پول معرفی کرد، ارز دیجیتال NOORCOIN گواهی مطابقت با احکام اسلامی را در مارس امسال گرفت و خود را «اولین توکن کاربردی همخوان با احکام اسلامی» خواند.

در ماه آوریل طبق مقاله منتشر شده از یک استارت‌آپ فین‌تکی (Blossom Finance) بیت کوین حلال شناخته شد. نویسنده این مقاله، محمد ابوبکر، با این هشدار مقاله را به پایان رسانده است که با اینکه ارزهای دیجیتال به نظر او حلال است ولی تریدرها نباید با اهداف سرمایه‌گذاری آن را بخرند.

استلار، اولین ارز دیجیتال مطابق با احکام اسلامی

ماه گذشته یک آزمایشگاه بلاک چین در کره جنوبی، یادداشت تفاهمی با یک کمیته مشورتی از دولت مالزی جهت توسعه بلاک چین مطابق با موازین شرعی امضا کرد. طرفین در حال کار بر روی توسعه پلتفرم بلاک چینی و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) که الزامات اجتماعی را رعایت کرده باشد و توسط کمیسیون احکام اسلامی، حلال شناخته شود هستند.

همچنین بخوانید: چرا بیت کوین از پول‌های سنتی هم حلال تر است؟

منبع: cointelegraph
print

نظر شما