شناسهٔ خبر: 26831934 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اصفهانیان: ایوانف متد‌های روز جهانی را به داوران ایرانی آموزش داد

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: داوران در کلاس‌های آموزشی آخرین متد‌های روز جهان را زیرنظر مدرس جام جهانی ۲۰۱۸ فراگرفتند.

صاحب‌خبر -

فریدون اصفهانیان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اتمام کلاس های داوری لیگ برتر پیش از آغاز هجدهمین دوره این رقابت ها بیان کرد: نسبت به سال های پیش تغییراتی در برگزاری این کلاس ها وجود داشت. به همین دلیل برای کیفی سازی کلاس ها از ۲۴ داور اصلی، ۵ داور ذخیره و همچنین ۴۸ کمک داور اصلی و ۶ کمک‌داور ذخیره استفاده کردیم. والنتین ایوانف یکی از مدرسان برجسته فیفا که برای برخی بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به داوران آموزش داد، مدرس این کلاس ها بود‌.

او ادامه داد: ایوانف آخرین متدها و روش هایی که در جام جهانی به کار گرفته شد در این کلاس ها ارائه کرد و ازاین طریق دانش داوران ما را افزایش داد. او همچنین در زمین تمرین هم شیوه های نوینی به داوران ما آموزش داد. در کل داوران در این کلاس ها مطالب نوینی فرا گرفتند.

اصفهانیان خاطرنشان کرد: فصل گذشته داوران ما با وجود قضاوت های خوبی که انجام دادند نقاط ضعفی هم داشتند که در این کلاس ها سعی کردیم این مسائل رفع شود. امیدوارم با فیلم های آموزشی که در اختیار داوران قرار گرفت دیگر شاهد این اشتباهات نباشیم. در کل امکانات خوبی در استان گیلان در اختیار داوران قرار گرفت که باید از زحمات الماسخاله، رئیس هیئت و فلاح، رئیس کمیته داوران این استان به دلیل فراهم کردن این امکانات و همچنین دراختیار گذاشتن ورزشگاه های عضدی رشت و تختی انزلی تشکر کنیم.

او درباره تعداد داوران مردود شده در کلاس اظهار داشت: به جز اشکان خورشیدی و محمدرضا اکبریان و چند کمک داور سایر داوران کشورمان این کلاس ها را با موفقیت طی کردند. طبق آئین نامه کمیته داوران این افراد می توانند پس از گذشت ۶ تا ۸ هفته از رقابت های لیگ برتر در تست های آمادگی جسمانی شرکت کنند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درمورد آخرین وضعیت افزایش دستمزد داوران گفت: دستمزد داوران در فصل گذشته ۳۰ درصد افزایش یافت اما با توجه به اینکه همچنان حق الزحمه پایینی به آنها پرداخت می شود می خواهم بحث افزایش دستمزد داوران را در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح کنم. آنها از روی عشق و علاقه فعالیت می کنند و باید ترتیب اثری برای نزدیک شدن آنها به حق واقعی شان صورت بگیرد.

اصفهانیان در مورد جوان گرایی صورت گرفته در داوری ایران گفت: ما باید شرایطی در نظر بگیریم که در کنار علیرصا فغانی بازهم داوران ایرانی برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آموزش ببیند. به همین دلیل نفرات ۲۳ تا ۲۸ سال را به دقت زیرنظر داریم و از هیئت های استانی درخواست کرده ایم آنها را به کمیته داوران معرفی کنند تا ضمن حضورشان در کلاس های آموزشی، از راه دور هم آنها را تحت نظر بگیریم. این داوران جوان باید از لحاظ علمی، آموزشی و زبان انگلیسی ارتقا یابند تا آینده داوری کشورمان را تضمین کنند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد احتمال استفاده از سیستم VAR در کشورمان گفت: واقعیت اینست که فوتبال ایران از لحاظ زیرساخت ورزشگاه ها و هزینه فاصله زیادی با استفاده از سیستم VAR دارد و مدت ها طول می کشد بتوانیم تجهیزاتمان را به آن سطح برسانیم.

انتهای پیام/

اظهارات اصفهانیان درباره کلاس های آموزشی داوری

نظر شما