شناسهٔ خبر: 26831685 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزارت تعاون :

ایجاد تشکل فراگیر و تعاونی برای توسعه صادرات ضروری است

یزد - ایرنا - معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پینشهاد کرد: یک تشکل فراگیر و تعاونی برای توسعه صادرات از سوی بخش خصوصی در کنار گروه توسعه اقتصادی برای مدیریت بحران در استانها ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، سید حمید کلانتری روز جمعه در کار گروه توسعه صادرات استان یزد گفت: یک بخش از محدودیت های موجود در کشور متوجه دولت است و باید رفتارها تغییر یابد که الان وقت آن نیست.
وی افزود: در این فضا ایجاد اعتماد و همکاری در میان مردم یک ضرورت است و لازمه آن مبارزه شفاف با فساد است به همین دلیل ستاد مبارزه با فساد با عضویت روسای قوا و به ریاست رئیس جمهوری تشکیل شد.
معاون وزیر تعاون تصریح کرد: بر همین اساس رهبر معظم انقلاب نیز در جلسات اخیر بر این امر و لزوم تعامل با کشورها و محور قرار داشتن دولت در مسائل اقتصادی تأکید فرموده اند.
کلانتری برای حل مشکلات فعلی استان یزد در حوزه اقتصادی هم گفت: در مرحله اول باید یک گروه توسعه برای مدیریت بحران ها متشکل از بخش خصوصی و تعاونی ها تشکیل شود.
استاندار سابق یزد در ادامه افزود: شاید این اتاق گفت و گو و گروه توسعه ای با تدبیر لازم بتواند هم الگویی برای کشور باشد و هم به رشد صادرات کمک کند.
وی استفاده از تجربه صادرکنندگان حرفه ای از سوی بخش خصوصی و ایجاد تشکل فراگیر و تعاونی را راهکار دیگر عنوان کرد و اظهار داشت : در کنار اینها باید کمیته تخصصی برای حل مشکلات ارزی ایجاد شود.
معاون وزیر تعاون در ادامه با تأکید بر لزوم افزایش اختیارات استانها و واگذاری کارها به بخش خصوصی تصریح کرد: در عین حال ، سعه صدر و سختکوشی بهترین راه حل برای صنعتگران در شرایط فعلی کشور است.
در این جلسه برخی از روسای انجمن ها و نمایندگان بخش خصوصی ، نظرات ، مشکلات و تجربیات خود را با معاون وزیر صنعت و معاون استاندار یزد برای انتقال به دولت و تیم اقتصادی در میان گذاشتند.
1968/ 2047

نظر شما