شناسهٔ خبر: 26831611 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

آغاز به کار اولین آزمایشگاه نانو در سازمان مدارس دانشگاه آزاد

اولین آزمایشگاه آموزشی نانو در سازمان مدارس دانشگاه آزاد اسلامی (سما) با حضور مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان ‌شرقی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آزمایشگاه آموزشی نانو در آموزشکده‌ فنی و حرفه‌ای سمای تبریز با حضور دکتر نماینده، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی افتتاح شد. 

دکتر نماینده در مراسم افتتاح اولین آزمایشگاه نانو در سازمان مدارس دانشگاه آزاد اسلامی از این آزمایشگاه در آموزشکده‌ سمای تبریز بازدید و از شروع به‌کار آن ابراز خرسندی کرد.

از سال 1391 تاکنون 83 مرکز آموزشی با هدف ترویج و آموزش عملی علوم و فناوری نانو به دانش‌آموزان، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری نانو اقدام به تجهیز آزمایشگاه علوم و فناوری نانو با تجهیزات ساخت ایران کرده‌ است. این آزمایشگاه‌ها در حال حاضر با عنوان آزمایشگاه‌های شبکه‌ توانا در حال فعالیت و آموزش به دانش‌آموزان علاقه‌مند است. با راه‌اندازی آزمایشگاه نانو در مرکز سمای تبریز، در حال حاضر استان آذربایجان شرقی مجهز به 6 آزمایشگاه نانوی عضو شبکه‌ توانا است.

بر اساس اعلام ستاد نانو، سازمان سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی با هدف کمک به وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد. تجهیزاتی نظیر دستگاه الکتروریسی، اسپاترینگ رومیزی، همگن‌ساز فراصوت، لایه‌نشانی دورانی، طیف‌سنج مرئی-فرابنفش (اسپکتروفتومتر) و دستگاه رسوب شیمیایی بخار (CVD) در آزمایشگاه نانو مستقر در مرکز سمای تبریز برای ارائه‌ خدمات آزمایشگاهی به دانش‌آموزان و دانشجویان آماده فعالیت هستند. تمام تجهیزات مستقر در این آزمایشگاه ساخت ایران هستند.

سازمان سما مدارس مختلفی را  تحت پوشش خود داشته و وظیفه‌ خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان را به عهده دارد. این سازمان به دلیل در اختیار داشتن چندین آموزشکده، مسئولیت آموزش دانشجویان در مقطع کاردانی فنی‌وحرفه‌ای  را نیز بر عهده دارد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما