شناسهٔ خبر: 26831364 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

کاظم زاده تاکید کرد:

ضعف نظارت شهرداری و وزارت راه عامل ایجاد سازه های غیرقانونی/ شناسایی 20 برج غیرایمن در تهران

عضو کمیسیون عمران مجلس، عامل وجود سازه های غیرقانونی و غیراستاندارد در کشور را ضعف نظارت شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی خواند.

صاحب‌خبر -

شادمهر کاظم زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آمارهای منتشر شده در خصوص ساخت و سازهای غیرقانونی در حوالی کلانشهرها به ویژه تهران، گفت: با توجه به اینکه مسئول صدور پروانه ساخت شهرداری است در صورت اثبات ساخت و ساز غیرقانونی علاوه بر مسئولان وزارت راه و شهرسازی شهرداری نیز باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم دهلران، دره شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صدور پروانه ساخت و ساز منوط به طی کردن شرایطی است، افزود: البته منکر وجود برخی سازه های غیرقانونی نمی توان شد اما اینکه آمارها در این حوزه بالا باشد غیرمنطقی است.

وزارت راه و شهرسازی نقش نظارت عالیه بر بحث ساخت و ساز دارد

وی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی نقش نظارت عالیه بر بحث ساخت و ساز دارد، تصریح کرد: عدم رعایت کاربری، بی توجهی به کیفیت سازه یا هر نوع تخلفی که به وجود ساختمان غیرقانونی دامن می زند باید از سوی شهرداری و وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه با وجود دستگاه های متولی و قانون و مجری مشخص نباید تعداد ساخت و سازهای غیرقانونی به ویژه در حاشیه تهران زیاد باشد، گفت: اینکه چه میزان از عمر سازه گذشته باشد فرقی نمی کند زیرا برنامه ای که وزارت راه وشهرسازی پیگیری می کند مبنی بر تخلیه سازه های غیرقانونی و غیراستاندارد در جهت بهسازی آن ها است.

توقف فعالیت بسیاری از سازه های غیراستاندارد در تهران آغاز شده است

وی با تاکید بر اینکه توقف فعالیت بسیاری از سازه های غیراستاندارد در تهران آغاز شده است، افزود: در حال حاضر شهرداری با شناسایی بیش از 20 برج غیر ایمن در تهران از سکونت افراد در آن جلوگیری کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متولی اصلی ساخت و ساز در کشور شهرداری ها هستند، گفت: اگر سازه ای در مرحله ساخت یا بعد از آن غیراستاندارد باشد شهرداری باید پاسخگوی چرایی ارایه مجوز به آن باشد./

پایان پیام

نظر شما