شناسهٔ خبر: 26831260 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل وزارتی ارشاد

سرود و تئاتر باید ابزاری برای تحول و دگرگونی جامعه باشد

قم - ایرنا - مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه زبان هنر از زبان خطابه موثرتر است، گفت: سرود، تئاتر و سایر مباحث هنری باید ابزاری برای تحول جامعه باشد.‌

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد مهدی احمدی روز جمعه در آیین پایانی جشنواره سرود رضوی در تالار مرکزی شهر قم،اظهار داشت: با استفاده از یک دیالوگ و یا صحنه هنری می توان مخاطب را متحول و میزان معرفتی او را ارتقاء داد.
وی افزود: از این رو برپایی جشنواره های هنری هم در جریان سازی فرهنگی هنری و هم در بالا بردن سطح معرفت افراد بسیار تاثیرگذار است.
مشاور وزیر ارشاد با بیان اینکه باید نسبت به امام رضا(ع) و سبک زندگی ایشان شناخت پیدا کنیم تا آن حضرت را به عنوان الگوی عملی خود انتخاب نماییم، گفت:
این شناخت باید از طریق هنر صورت گیرد، و هنر تجلی یافته در موسیقی و سرود است و زبان سرود نیز زبان مشترک همه ملت ها می باشد، و با همه مخاطبان می تواند ارتباط منطقی برقرار کند.
مدیرکل حوزه وزارتی ارشاد گفت: باید به نمادهای مذهبی خود عمل نموده یعنی روزه گرفته و عزاداری کنیم و جشن بگیریم اما نباید در این ها توقف کنیم بلکه از آنها عبور کرده و وارد حوزه معرفتی شویم.

** مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نی در این آیین با اشاره به تاکید علما مبنی بر استفاده از ظرفیت سرود در تبیین فرهنگ اهل بیت (ع) گفت: به دنبال میزبانی موفقیت آمیز جشنواره شعر کرامت در سال گذشته ، امسال نیز قم به عنوان میزبان جشنواره سرود رضوی از سری برنامه های جشنواره امام رضا (ع) انتخاب شد.
سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به استقبال خوب صورت گرفته از این جشنواره از حضور 130گروه سرود کشور در آن خبر داد، و افزود: پس از داوری اولیه اجرای این گروه ها 20گروه جهت مراسم اختتامیه به قم دعوت شدند، که با اجرای زنده آنها در حضور داوران سه گروه به عنوان برترین های این جشنواره مورد تجلیل قرار می گیرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: از ویژگی های این جشنواره سرود، داشتن بخشی به نماز است که حدود 60سرود با همین موضوع تولید و اجرا شده است.
جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به صورت سالانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل و خارج از کشور به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا(ع) و کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) در دهه کرامت (یکم تا یازدهم ذی القعده) هر سال برگزار می شود.
7403/ 6133/

نظر شما