شناسهٔ خبر: 26831102 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

هالی هانتر از قسمت دوم این کارتون تماشایی می گوید

«شگفت انگیزها۲» ؛حرکت در مسیری مفرح و آشنا

صاحب‌خبر -

بانی فیلم، گروه سینمای جهان – وصال روحانی: موفقیت فراوان اقتصادی قسمت دوم فیلم کارتونی «شگفت انگیزها» (یا «فوق العاده ها») نشان داده که اگر فیلمی خوب باشد و مردم نشانه های یک کار جذاب را در آن دیده باشند حتی پس از مدتی فراموشی می تواند از نو مطرح شود. توفیق «شگفت انگیزها۲» که فاصله زمانی اکران آن تا قسمت اول ۱۴ سال است، جدیدترین سند در زمینه صحت این ادعا است و یک بار دیگر نامدارانی مثل هالی هانتر، کریگ تی نلسون و ساموئل ال جکسون با صحبت به جای کاراکترهای اصلی این انیمیشن پرتحرک و جذاب توانسته اند پایه این موفقیت ها را بگذارند و هنر صداپیشه گی خود را وسیله این مهم قرار بدهند. در این میان هالی هانتر هنرپیشه زن پرتجربه آمریکایی و مقوله ایالت تگزاس این کشور مثل فیلم نخست به جای هلن پار (یا الاستی گرل) صحبت کرده و او از اعضای خانواده پار است که جملگی قهرمانانی کمیک بوکی هستند و هر دو فیلم پیرامون آنها حرکت می کند.
یک تحول میلیاردر
هانتر هنرپیشه ای معمولی نیست و بازی در فیلم های معروفی مثل «خبر پراکنی»، «بزرگ کردن آریزوها»، «۱۳»، «تصادف» و «شرکت» را در کارنامه اش دارد و تک اسکار عمرش را ۲۵ سال پیش بازی در «پیانو»، فیلم غیرمتعارف جین کمپیون نیوزیلندی بدست آورد و سال پیش در فیلم موفق «مریض بزرگ» هم جلب نظر کرد تا ثابت شود در پیری هم فردی قابل تکیه است. این بار هلن پار جلوتر از باب پار (با صدای کریگ تی نلسون) ابتکار عمل را در دست می گیرد و مقابل چشم های وی یک غول میلیاردر وسایل ارتباط جمعی به نام وینستون دیور (باب اودن کرک) تلاشی بزرگ را آغاز می کند تا خانواده پار را که سالها است کارهای اجتماعی قهرمانانه می کنند، صاحب مراحل و مراتب قانونی و نام و اوصاف شان را ثبت کند و در این راه از هلن پار (یا الاستی گرل) می خواهد دست به یک سری سفر در سطح کشور بزند و براساس آن دیدگاه عمومی را نسبت به این قهرمانان اجتماعی و منجی های مردم را که به سبب برخی مسائل متزلزل و منفی شده، ترمیم و بهتر و متعالی تر کند و این سبب می شود باب پار یعنی پدر خانواده همراه با فرزندانش در خانه بماند. این پایان ماجرا نیست و یک آدم بد تازه به نام اسکرین اسلیور سر برمی آورد و قصد محو کردن تمامی اعضای خانواده پار و حامیان آنها را دارد و به همین دلیل است که فیلم جدید «شگفت انگیزها» توانسته مثل ورسیون نخست مردم را به دنبال خود بکشاند و یکی از شش فیلم پرفروش سال جاری جهان باشد.
بعد از آن فترت طولانی
هالی هانتر که قسمت اول این کارتون اولین مرتبه صداپیشه گی وی را در یک انیمیشن موجب شد، در دل تابستان ۲۰۱۸ درباره دلایل موفقیت فیلم دوم می گوید: اینکه براد برد کارگردان فیلم اول به رغم ۱۴ سال دوری از این پروژه تصمیم به ساخت قسمت دوم گرفت و اکثر اعضای گروه تولید فیلم اول را از نو گرد آورد، از دلایل اصلی بود که من و سایرین را نیز جذب پروژه کرد و البته برای همه ما جالب بود که ببنیم بعد از آن فترت طولانی جایگاه شگفت انگیزها چیست و به کجا رسیده است. اینکه به صحنه یک پروژه موفق برگردید، همیشه احساس خوبی را به هنرمندان می دهد و مردم نیز با در ذهن داشتن خاطرات فیلم اول به سوی قسمت دوم می شتابند. در زمان ساخت فیلم اول من به سبب ناآشنایی با حرفه صداپیشه گی در فیلم های انیمیشنی با چیزهای تازه عجیبی مواجه شدم اما این بار قضیه فرق می کرد زیرا نه فقط صداپیشه گی بلکه زیرا ساختار این فیلم و اصل قضایا را می شناختم و فقط واریاسون ها و تغییراتی به فراخور شرایط روز روی فیلم انجام شد. در قسمت اول اصلاً نمی دانستیم چه مخلوقاتی از طریق تلاش ما پا به عرصه می گذارند اما این بار در مسیری آشنا و البته مفرح حرکت می کردیم.
در این میان کاراکتر الاستی گرل که در فیلم نخست نیز فردی پارز بود، در فیلم دوم براساس مسوولیت های محوله از آن هم شاخص تر شده است و از نظر هانتر که ۳۴ سال پیش در «خون ساده» اولین فیلم بلند برادران کوئن نیز شرکت داشت، وضعیت جدید این کاراکتر همانند این است که وی با گذشته خود رودررو شود و با نگاه به شرایط پیشین، تجلی شخصیت را به شفافیت تصویر یک آینه پیش روی خود حس و لمس کند.
مادر شکست ناپذیر
هانتر می افزاید: الاستی گرل با صدای من و بر پایه تصاویر کارتونی فیلم دختری بلند پرواز بود که یک نوع حس شکست ناپذیری در وجودش بود ولی حالا یک مادر شده و وظایف خانوادگی و اجتماعی اش چند برابر شده است. قصه هر دو فیلم به ما می گوید که باب پار سری آتشین و خلق و خوی تندی دارد ولی هلن پار آرامتر و فکورتر است و اوضاع را تحت تسلط خویش می گیرد.
برای هلن پار مایه افتخار است ک «دیور»ها به این نتیجه رسیده اند که باید او را به این سو و آن سو بفرستند زیرا او نه فقط ضررهای کمتری را موجب می شود بلکه قادر است نظرهای مثبت بیشتری را برانگیزد و تقویت جایگاه این قهرمانان کمیک بوکی را تحقق بخشد. او نماد و جلوه بلند پروازی های قهرمانانه این خانواده شگفت انگیز است. چیزی که کل این دو فیلم بر پایه آن بنا نهاده شده است.
منبع: Movie Line

نظر شما