شناسهٔ خبر: 26831093 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ذخایر نفت ایران روی آب چقدر است؟

رویترز اعلام کرد کل ذخایر نفت ایران روی آب در ماه ژوئن با افزایش ۳ میلیون بشکه ای نسبت به ماه قبل از آن روبرو بوده و به ۳۳ میلیون بشکه رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، ذخایر نفتی ایران در جزیره خارک با افزایش 3 میلیون بشکه ای روبرو بوده و در دیگر میدان های نفتی مانند سیری، لاوان و بندرعباس نیز ذخایر نفتی ایران اندکی افزایش یافته است.

بر این اساس کل ذخایر نفت ایران روی آب در ماه ژوئن با افزایش 3 میلیون بشکه ای نسبت به ماه قبل از آن روبرو بوده و به 33 میلیون بشکه رسیده است.

بیشتر بخوانید

چه کشورهایی از تحریم نفتی ایران سود خواهند برد؟

براساس تحلیل کارشناسان نفتی، ذخایر ایران می تواند با آغاز تحریم های آمریکا به شدت افزایش یابد اما از طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران برای فروش  صادرات تولیدات نفتی خود با مشکل روبرو خواهد شد.

دونالد ترامپ در ماه گذشته از برنامه مشترک جامع اقدام مشترک معروف به برجام خارج شد و بلافاصله ایران را به بدترین تحریم های تجاری و اقتصادی تهدید نمود.

گزارش های اخیر حاکی از آن است که دولت واشنگتن به صورت موقتی شاید واردات نفت ایران توسط برخی از کشورها را نادیده بگیرد اما در بلند مدت انتظار میرود بخش عظیمی از صادرات نفت ایران در بازار جهانی حذف گردد.

درمقابل، دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفت خام مانند عربستان سعودی، امارات و روسیه بسیار مشتاق هستند تا کمبود نفتی صادرات ایران را در منطقه و جهان جبران نمایند.

نظر شما