شناسهٔ خبر: 26831064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

انتقاد امام جمعه بجنورد از عدم توافق مسئولان برای معرفی مدیرکل آموزش و پرورش

امام جمعه بجنورد با انتقاد از عدم توافق مسئولان برای انتخاب و معرفی مدیرکل آموزش و پرورش، گفت: اگر فرد مناسبی از اصلاح طلبان سراغ ندارید از اصولگرایان برای این پست استفاده کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز بیست و نهم تیرماه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز خراسان شمالی گفت: مدارس در حال ثبت نام دانش آموزان هستند و باید سرنوشت آموزش و پرورش تعیین شود؛ ولی چرا مدیران نمی توانند به اتفاق نظر برای انتخاب مدیریت این حوزه برسند!؟

 

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و نقش کلیدی این حوزه در تعلیم و تربیت و آینده سازی جامعه با انتقاد از دعواهای گروهی، حزبی و سلیقه ای برای انتخاب مدیریت آن، تصریح کرد: دعواها را تمام کنید! اگر اصلاح طلب ها فرد مناسبی مدنظر ندارند؛ پیشنهاد می کنیم فردی از گروه اصول گرایان انتخاب کنید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود بر اهمیت بحث قناعت تاکید کرد و با بیان اینکه منظور از قناعت، ریاضت نیست، ادامه داد: قناعت یعنی به آنچه از راه حلال به دست می آید، قانع بود و برای توسعه زندگی خود را محتاج انسان هایی نکنیم که باعث تحقیر و خوار شمردن ما شوند.


حجت الاسلام یعقوبی، یکی از مصداق های حیات طیبه را انسان های اهل قناعت نام برد و با اشاره به اینکه قناعت انسان را توانگر می کند، افزود: اگر فرد خود را به زحمت بیاندازد و روزی حلال کسب کند و به آن قانع باشد بهتر است تا اینکه بخواهد با متوسل شدن به انسان های ذلیل، روزی خود را افزایش دهد.

 

وی به حدیثی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و گفت: اگر در زندگی سه ویژگی قانع بودن به رزق، ناامید شدن از آنچه در دست دیگران است و دخالت نکردن در کارهایی که به ما ارتباطی ندارد؛ در خود پرورش دهیم خدا انسان را از دیگران بی نیاز می کند و روح و جان فرد را غنی سازی می کند.

 

امام جمعه بجنورد البته قناعت در تولید را مصداق ندانست و گفت: قناعت فقط در مصرف مورد تاکید است و در تولید باید تلاش کنیم تا هرچه در توان داریم بکار بگیریم و دیگران را از تولیدات خود بهره مند کنیم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه بر مباشرت کریمانه و خوش اخلاقی آحاد جامعه به ویژه مدیران و مسئولان تاکید کرد و گفت: اگر مدیر و مسئولی نمی تواند گره از مشکلات مردم باز کند، حداقل هنگام مراجعه مردم با چهره گشاده و با احترام با آنان برخورد کند چراکه مردم ولی نعمتان ما هستند.


حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به توصیه های کاربردی و عملیاتی رهبری به دولتمردان در نشست اخیر با هیئت دولت، اظهارداشت: رهبری به دولت مردان توصیه کردند فرای هر مشکل اقتصادی، نقشه راه اقتصاد ثابت ترسیم کنند و برای این مهم از همه ظرفیت بخش خصوصی، نخبگان و اندیشمندان جوان بهره بگیرند.

 

وی، برخورد قاطع دولت با دانه درشتانی که فساد تولید می کنند را از دیگر مطالبات و توصیه های رهبر معظم انقلاب اعلام کرد و گفت: دولت باید عزم خود را جزم کند و میدانی وارد عمل شود چراکه با جلسات موقتی، این مشکل حل شدنی نیست.

 

حجت الاسلام یعقوبی، برخورد نزدیک  دولتمردان با مردم را بخش دیگر توصیه ها بیان کرد و اینکه مسئولان خود را تافته جدا بافته ندانند و با مردم بیشتر ارتباط بگیرند.

 

وی ادامه داد: دولتمردان نباید همه امور را به برجام و مذاکرات گره بزنند و نباید منتظر مذاکرات ماند بلکه باید با میدان دادن به جوان ها و استعدادهای برتر، به نخبگان جوان میدان داد تا عملیاتی وارد کار شوند.

 

وی توصیه پایانی را جدی گرفتن اقتصاد کشورمان در مقابل بیگانگان به ویژه آمریکا ذکر کرد و اینکه ما باید ثابت کنیم بدون آمریکا هم می توانیم اقتصاد خود را به جلو حرکت دهیم و اظهارداشت: فرستادن نمایندگان رهبری به روسیه بیانگر این است که با شرق هم می شود تمدن سازی کرد و امید داریم در مقابل استکبار جهانی بتوانیم یک تمدن بزرگ ایجاد کنیم.

 

 

نظر شما