شناسهٔ خبر: 26830726 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

در جمع سفیران روسیه؛

پوتین بار دیگر از برجام حمایت کرد | تاسف آور است توافق هسته‌ای با ایران از بین برود

- همشهری آنلاین: رئیس جمهور روسیه در جمع سفیران خود بار دیگر بر اهمیت حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید و خاطرنشان کرد: تاسف آور است که توافق هسته‌ای با ایران از بین برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین در این دیدار که به صورت مستقیم از شبکه تلویزیونی روسیه 24 پخش می شد و نمایندگان روسیه در سازمان های بین المللی نیز حضور داشتند با بیان این مطلب افزود: نمونه هایی وجود دارد که توافق های به دست آمده با همکاری مشترک دیگر کشورها طی سال های تلاش ، در کمتر از یک ساعت توسط یک کشور رد می شود، به طور مشخص در این خصوص منظورم خروج آمریکا از برجام است.

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: در شرایط کنونی هدف روسیه، حفظ این توافق کلیدی (برجام) و پیشگیری از رشد غیرقابل کنترل تشنج در خاورمیانه است.

به گزارش ایرنا، پوتین روز سه شنبه نیز در گفت وگو با شبکه اول تلویزیون روسیه تصریح کرد: موضع روسیه درباره برنامه هسته ای ایران تغییری نکرده است و از برجام حمایت می کند؛ ایران بیشترین بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی را داشته است.

پوتین با تاکید بر اهمیت برجام گفت: درباره توافق هسته ای با ایران با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود در هلسینکی پایتخت فنلاند گفت وگو کرده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما