شناسهٔ خبر: 26830499 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

دکتر مخبر: مأموریت اصلی ما توانمندسازی مناطق محروم است

بیمارستان 96 تخت‌خوابی بنیاد برکت در قرچک ورامین، روز پنج‌شنبه 28 تیر ماه با حضور دکتر مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افتتاح و به عنوان هدیه‌ی مقام معظم رهبری آماده‌ی خدمت‌رسانی به مردم شریف این منطقه شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 دکتر محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم افتتاح و بهره برداری از بیمارستان 96 تختخوابی برکت شهید ستاری قرچک با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دشت ورامین گفت: مردم این منطقه حق زیادی گردن ما و انقلاب دارند. وی با گرامیداشت یاد فرمانده شهید نیروی هوایی ارتش افزود: از سپهبد شهید ستاری یاد می کنیم که از شهدای خاص نظام اسلامی است.

مخبر ادامه داد: نمی شود از کنار نام شهدا به راحتی گذشت. ما چرا خیلی وقت  ها دلمان برای دوران دفاع مقدس تنگ می شود؟ آیا برای پاره پاره شدن رزمندگان دلمان تنگ می شود؟ اینها که همه اش غم و ناراحتی است. آنچه باعث دلتنگی ما می شود، آن صمیمیت ها، یکرنگی ها، از خودگذشتی ها و خود ندیدن هاست.

photo_2018-07-20_15-11-04

وی تصریح کرد: اکسیر و درمان درد فعلی ما هم همین است. در حال حاضر در جنگی بدتر از آن دوران قرار داریم. اگر این مشخصات حاکم شود، درد مردم را فراموش نمی کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افزود: دکتر هاشمی بسیاری از این ویژگی ها را داراست. قبل از آنکه وی وزیر بهداشت بشود، ما به عنوان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در بخش درمان به جز بخش کوچک دارویی، هیچ حضوری نداشتیم.

مخبر تصریح کرد: مأموریت اصلی ما توانمندسازی مناطق محروم است. در چند سال گذشته، با 45 هزار میلیارد تومان از منابع مختلف اعم از فاینانس یا کمک های دولتی یا منابع داخلی ستاد، 400 هزار شغل ایجاد کردیم.

photo_2018-07-20_15-10-24

وی با بیان اینکه هم پول مال مردم است هم مدیریت به مردم تعلق دارد، گفت: روز گذشته طی نامه ای به رئیس جمهور اعلام کردم که حاضریم با هر جریان حقیقی و حقوقی همکاری داشته باشیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام یادآور شد: با همکاری دکتر هاشمی بود که به جایی رسیدیم که از ده بیمارستانی که قرار بود بنیاد برکت بسازد، هفت دستگاه آن ساخته و تحویل شد و تا آخر سال دو بیمارستان دیگر را می سازیم و به وزارت بهداشت تحویل می دهیم.

photo_2018-07-20_15-10-37

مخبر تأکید کرد: ساخت یک بیمارستان سرطانی را در دست ساخت داریم؛ ضمن اینکه احداث یک بیمارستان دیگر را هم امروز کنگ زنی کردیم و ساخت یک بیمارستان دیگر را در زاهدان کلنگ خواهیم زد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت نزدیک به 200 مرکز بهداشتی را نیز از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام هدف گذاری کردیم که 154 مورد یا در حال اتمام است یا تمام شده و مابقی نیز تا آخر سال جاری به پایان می رسد.

مخبر با اشاره به اینکه در سال گذشته هزینه 70 هزار نسخه بیماران سرطانی را پرداخت کردیم، افزود: همچنین 500 هزار بیمار مناطق محروم را بیمه تکمیلی درمان کردیم.

photo_2018-07-20_15-10-13

وی با اشاره به فعالیت ساخت دارو در بنیاد برکت گفت: با این اقدامات هم جلوی بخشی از واردات داروهای های تِک را می گیریم هم قیمت تمام شده دارو را پایین می آوریم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در پایان اظهار کرد: بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک ورامین در زیربنایی به مساحت 8300 مترمربع و با تأمین اعتبار 122 میلیارد ریال تکمیل شده، هفتمین بیمارستانی است که طی انعقاد تفاهمنامه سال 1394 میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر مشارکت ستاد در ساخت و تکمیل 10 پروژه‌ی بیمارستانی در مناطق محروم کشور ساخته و امروز افتتاح آن انجام شد.

 

 

نظر شما