شناسهٔ خبر: 26830016 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیرجند| ایمان به خداوند کلید موفقیت انسان در زندگی است

R41348/P1494/S6,56/CT11

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه ایمان کلید رمز موفقیت است گفت: بلاهایی که امروز بر سر بشر آمده است به وسیله عالمان بی ایمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه شهرستان بیرجند در جمع مردم نمازگزار این شهرستان اظهار داشت: یکی از جاذبه های معنوی که برای انسان خارج از انگیزه های حیوانی برشمردند عشق و علاقه انسان به زیبایی ها و زیبا طلبی است.

وی با بیان اینکه تمام زیبایی هایی که جاذبه معنوی بشر است از نور، ظهور می کند افزود: این مقدمه ای برای زیبایی های انسانی است و انسان اگر در ظلمت کفر و نفاق باشد و انواع شک و تردید او را فرا گیرد هیچ جایش زیبا نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه انسان زمانی زیبا می شود که از نور ایمان در هر حدی بر او بتابد بیان کرد: در مقام زیبایی های معنوی و کمالات، چنانچه انسان از نظر ایمانی محروم شود در سیاهی مطلق قرار دارد.

عبادی با اشاره به اینکه توحید عملی یک بخش فلسفی نیست و در عمل است تصریح کرد: اگر نور ایمان بر فقر بتابد آنقدر آن را زیبا می کند که زیباتر از آن دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه زندگی پایین ترین رده زندگی ما با زندگی ابوذر یکسان نیست چراکه ابوذر چهره اش در مقابل پول زرد نشد خاطرنشان کرد: انسان چنانچه غنی شود، غرور و تکبر او را فرا می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند یادآور شد: اگر ایمان به ثروت بتابد آن را بسیار زیبا می کند، مانند حضرت خدیجه(س) که یک زن ثروتمند اما در اوج کمال و کرامت انسانی است.

عبادی با بیان اینکه اگر می خواهیم مشکلات را حل کنیم اینها کلید رمز موفقیت است اظهار داشت: اگر مسئله را از این راه حل نکنیم هرگز حل نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر به نماز ما نور ایمان الزامی نرسد فایده ای ندارد افزود: علم در بعضی به نور و در برخی به حجاب تعبیر می شود، اگر بر علم نور ایمان بتابد علامه شهید مطهری می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه بلاهایی که امروز بر سر بشر آمده است به وسیله عالمان بی ایمان در هر چهره ای است گفت: بلای جان جامعه دانشمندانی هستند که بدون ایمان هستند.

عبادی با بیان اینکه ایمان که بتابد علم را نور می کند و همه می توانند به کمال و کرامت برسند بیان کرد: اگر نور ایمان بر بی سواد بتابد او را از مقام یک عالم درس خوانده نیز بالاتر می برد.

وی با اشاره به اینکه باید برای حل مشکلاتی که در خودمان است تفکر کنیم چراکه اگر آن را حل نکنیم هیچ راه حل نخواهد شد خاطرنشان کرد: خدا رمزها و گنج های بسیاری به ما عنایت کرده است و این امر مرد عمل می خواهد که از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما