شناسهٔ خبر: 26829942 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

کمالی‌پور:

پُشت‌گرمی متخلفان به برخی از مسئولان/ نباید در شفاف‌سازی حصارامنی برای افراد وجود داشته باشد

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعتقاد دارد در خصوص شفاف سازی نباید حصار امنی برای افراد وجود داشته باشد لذا برای سالم سازی، مسئولان قوای سه گانه باید از خود و اطرافیانشان شفاف سازی را اجرا کنند.

صاحب‌خبر -

یحیی کمالی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اهمیت ایجاد شفافیت در عرصه های مختلف از سوی مسئولان و متولیان دستگاه ها، گفت: مردم باید در جریان تمام امور در زمینه های مختلف قرار بگیرند و اگر این مهم رخ ندهد زمینه سوء استفاده برای برخی افراد شکل می گیرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص شفاف سازی نباید حصار امنی برای افراد وجود داشته باشد، اظهار کرد: در واقع نباید شفاف سازی برای عده ای انجام شود و عده ای دیگر خیر یا اینکه رخدادی پیش بیاید و سرنخ آن به مسئولین برسد اما پیگیری موضوع متوقف شود. بر این اساس نباید صرفا افرادی که نقش دست چندم را داشته باشند دستگیر شوند و دانه درشت ها را معرفی نکنند.

وی با اشاره به اینکه برای سالم سازی، مسئولان قوای سه گانه باید از خود و اطرافیانشان شفاف سازی را ایجاد کنند، ادامه داد: اگر این مهم رخ دهد هیچ فردی اجازه سودجویی را به خود نمی دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه علت اساسی گرفتاری این است برخی از افراد که ریشه در فساد اقتصادی دارند به برخی از مسئولین وصل هستند یا پشت گرمی دارند، اظهار کرد: در واقع امکان دارد زنجیره هایی باشند که با یکدیگر ارتباط دارند.

 کمالی پور افزود: کشور برای شفاف سازی باید با همه افرادی که در هر جایگاه و مقامی تخلف کرده اند برخورد شود و نامشان اعلام شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قانون اساسی به عنوان شفاف ترین قانون اعلام کرده حتی رهبر معظم انقلاب در برابر قانون با دیگران یکسان است از این رو چرا برخی افراد باید مافیای قدرت و ثروت در کشور تشکیل دهند و هیچ فرد و دستگاه امنیتی و قضایی جرأت ورود به این امر را نداشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید هر مقام مسئولی در هر جایگاهی وقتی دچار تخلف شد، برخورد جدی صورت بگیرد، گفت: در این صورت مردم نیز دچار تخلف نخواهند شد و شفافیت نیز رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: قوه قضائیه مقام برخورد با دانه درشت ها را دارد و دستگاه های اجرایی نیز باید با متخلفان برخورد و آنها را از جایگاهشان خلع کند؛ در واقع نمی شود فردی مسئول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد اما در فساد دست داشته باشد و رانت بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اطمینان دارد اگر مسئولین اصلاح شوند، مردم مشکل ندارند، خاطرنشان کرد: امنیت زیربنای اقتصاد است اما نمی توان مشکلات اقتصادی را به مباحث امنیتی گره بزنیم./

پایان پیام

نظر شما