شناسهٔ خبر: 26829898 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

معاون وزیر صنعت مطرح کرد:

پیش‌بینی رشد ۳۰ درصدی مواد غیرنفتی برای سال ۹۷

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که هر میزان که آزادی برای فعالان اقتصادی در کشور ایجاد شود، میزان مشارکت آنها برای توسعه اقتصادی بیشتر می‌شود، گفت: امسال رشد ۳۰ درصدی در حوزه صادرات مواد غیرنفتی پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

مجتبی خسروتاج در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت، معدن و تجارت که در پارک علم و فناوری یزد برگزار شد، با بیان این‌که برخی از سیاست‌های دولت در حوزه اقتصادی اشتباه است، اظهار کرد: امروز صداهای متعددی در مورد بایدهای رویکردهای مختلف اقتصادی کشور به گوش می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: صنعتگران باید نظرات کارشناسی خود را برای ایجاد تغییرات بهتر و بیشتر رویکردهای کلان اقتصادی اعلام کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که از تاریخ ۲۲ فروردین ماه امسال برخورد جدی و با تحولات ارزی در دستور کار مسئولان ارشد نظام گرفته است، گفت: مبلغ ارز رسمی کشور ۴۲۰۰ تومان تعیین شده است.

خسروتاج کنترل قیمت و قیمت گذاری با نرخ رسمی ارز را ضروری دانست و تصریح کرد: نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار برای حمایت در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

این مقام مسئول شفاف سازی برای واحدهای تولید را از دیگر موارد حائز اهمیت برای توسعه اقتصادی عنوان کردو ادامه داد: به هر میزان که آزادی برای فعالین اقتصادی در کشور ایجاد شود، میزان مشارکت آنها برای توسعه اقتصادی کشور بیشتر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار گمرکات کشور، تصریح کرد: در سه ماه نخست سال گذشته هفت میلیارد دلار مواد اولیه و واسطه ای کالا وارد کشور شده و در سه ماه امسال این میزان به شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است.

معاون وزیر صنایع در ادامه با بیان این‌که در مجموع در سه ماه نخست سال گذشته ۱۱.۶ میلیارد دلار واردات داشته‌ایم، گفت: در سه ماه نخست امسال آمار واردات ایران ۱۱.۲ میلیارد دلار بوده است.

خسروتاج رشد ۱۵.۶ درصدی صادرات را از جمله دستاوردهای ایران در حوزه اقتصادی دانست و بیان کرد: امسال رشد ۳۰ درصدی در حوزه صادرات مواد غیرنفتی پیش بینی می‌شود.

این مقام مسئول با بیان این‌که امسال برای صادرات غیرنفتی شرایط مطلوب است، خطاب به صنعتگران، گفت: مطمئن باشید خواست عمومی هر چه باشد، دولت در راستای رضایت و خواست مردم به ویژه صنعتگران تلاش خواهد کرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

نظر شما