شناسهٔ خبر: 26829870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارش

FATF کاپیتولاسیون و قرارداد ننگین ترکمنچای را به یاد می‌آورد/ دولت برای آزادکردن گروگان برجام در حال دادن باج "FATF" است

FATF به واسطه حمایت ایران از جریان مقاومت نام ایران را در لیست سیاه خود قرار داده است تا ایران را الزام کند از حمایت خود از سوریه و لبنان و غزه دست بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛FATF یک قرارداد نیست، یک سازمان بین دولتی است. « گروه ویژه اقدام مالی» (Financial Action Task Force – FATF) در سال 1989 به ابتکار کشورهای عضو گروه «جی 7» تشکیل شد تا بررسی‌هایی درباره وضعیت قوانین مبارزه با پول‌شویی در بازارهای مختلف مالی را در سرتاسر جهان انجام دهد و نتیجه آن را در جلسات هر چهار ماه یک بار خود به اطلاع کشورهای عضو برساند تا این کشورها بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هدف را بررسی و در مورد سرمایه‌گذارانی که به «کشورهای مشکوک» می‌روند احتیاط کنند. 


در این زمان، گروه ویژه اقدام مالی، تنها 16 عضو رسمی داشت و وظیفه‌ای که برایش در نظر گرفته شده بود این بود که روند پول‌شویی در دنیا را بررسی کند، در سطح ملی و بین‌المللی بر نحوه اجرای قوانین و فعالیت‌های مالی کشورها نظارت و استانداردهایی برای مبارزه با پولشویی طراحی کند. 

مقررات مبارزه با پولشویی شامل قوانینی است که اشخاص و شرکت‌ها را موظف می‌کند در مورد نحوه کسب درآمدشان به دولت‌ها توضیح دهند، از این راه، پول‌هایی که از راه‌های نامشروع، مانند قاچاق، رشوه و تخلف‌های مالی به دست آمده است، برای ورود به بازارهای مالی با دشواری بیشتری رو به رو می‌شود و سلامت نظام مالی و اقتصادی قابل تضمین‌تر خواهد بود. 

کارشناسان FATF براساس گزارش‌های رسمی کشورهای مختلف از جمله در مورد شفافیت مالی، قوانین مالیاتی و مانند آن نظرات مشورتی خودشان را در مورد میزان ریسک سرمایه‌گذاری در آن کشورها اعلام می‌کنند که مورد استناد سرمایه‌گذاران بین‌المللی قرار می‌گیرد.

این سازمان بین المللی به واسطه حمایت ایران از جریان مقاومت نام ایران را در لیست سیاه خود قرار داده است تا ایران را الزام کند از حمایت خود از سوریه و لبنان و غزه دست بردارد، در این فضا دولت با حمایت از این قانون به دنبال اجرای قانون FATF است در صورتی که اجرای این قانون به گفته منتقدان آسیب‌ها و خسارات زیادی به کشور ما وارد می‌کند.

مسئولان به فکر مشکلات معیشتی مردم باشند و با FATF وقت را تلف نکنند 
آیت الله عبدالکریم عابدینی با بیان اینکه در سالی که گذشت در قصه برجام شاهد تحقق وعده الهی در پیمان شکنی مستکبران بودیم، یادآور شد: امروز مستکبران می‌خواهند بازی دیگری را با نام FATF آغاز کنند که این ماجرا مانند برجام برای تحقیر و اعمال نفوذ، بر کشور ماست. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه ما باید بصیرت داشته باشیم، بیان کرد: در قضیه برجام وقت ما را بسیار تلف کردند و خسارت‌های سنگینی برما وارد شد و فعالیت‌های توسعه ای ما را عقب انداختند، ما باید فقر و بیکاری را با اقتصاد مقاومتی حل کنیم. 

امام جمعه قزوین ادامه داد: به کسانی که بسیار ساده لوحانه به غرب و به دشمنان استکباری نگاه می‌کردند، می‌گوییم در قضیه FATF هم مثل برجام وقت ما را تلف نکنید و برای رفع بیکاری، حل مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم تلاش کنید. 

وی با بیان اینکه مسئولان نباید وضعیت اقتصادی کشور را به حال خود رها کنند، گفت: چرا نباید هیچ گونه کنترل و دلسوزی برای بهبود زندگی مردمی که به سختی درحال اداره زندگی خود هستند، وجود داشته باشد؟ مدیریت مسئولان کجاست؟ حقوق مسئولان در صورتی مشروع است که کارشان را به نحو احسن انجام دهند و مشکلات مردم را برطرف کنند، مردم بدهکار مسئولان نیستند که حقوق‌های کذایی دریافت کنند و زندگی مرفه خود را اداره کنند و مردم را نبینند. 

عابدینی اضافه کرد: چرا مسئولان باید در غفلت به سر ببرند و جیب خالی مردم را نبینند؟ بهتر است مسئولان دولتی به جای نگاه به غرب، فکر رفع مشکلات معیشتی مردم باشند تا رضایت عمومی را به دست آورند. 

وی اذعان کرد: قرارداد FATF منکر بسیار بزرگی است؛ زیرا طبق نظر کارشناسان خواری، ذلت، حصر و زیر نفوذ دشمنان قرار گرفتن را برای ما به بار می‌آورد. 

نماینده ولی فقیه در قزوین با تأکید بر این‌که اهم و مهم در مصداق معروف و منکر باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: اگر منکر جزئی در جامعه مطرح شود، نباید آن‌قدر مورد توجه قرار گیرد که صدای مقابله منکر بزرگ‌تری نظیر FATF به گوش نرسد. 

وی با اشاره به قرارداد FATF بیان کرد: اگر کسانیکه این مقررات و تشکیلات را ایجاد کردند بشناسید، متوجه می‌شوید که روی خوش نشان دادن به آنها چقدر خطرناک است. 

امام جمعه قزوین ادامه داد: آنها کسانی هستند که رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و جنایات آل سعود را در کشتار منا تایید کردند و مدافعان لبنان را تروریست و ایران را حامی تروریست می‌نامند و منافقانی که 17 هزار نفر از نخبگان ما را به شهادت رساندند مورد حمایت خود قرار داده و از لیست سیاه تروریست خارج می‌کنند. 

وی با بیان اینکه FATF بوی کاپیتولاسیون و قرارداد ننگین ترکمنچای را به یاد می‌آورد، افزود: کارشناسان بیان داشتند که ضایعات پذیرفتن FATF حتی از ضایعات برجام نیز بیشتر است این در حالی است که هم اکنون برجامی‌ها نیز به این نتیجه رسیدند که برجام جز خسارت و از دست دادن فرصت‌ها و تشدید تحریم و تحقیرها چیزی برای کشور نداشته است. 

پذیرش قرارداد FATF خلاف قانون اساسی و شرع مقدس 
علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در این خصوص اظهار کرد: هر نوع وابستگی به استکبار از نظر قرآنی و ملاک‌های انقلاب اسلامی ایران حرام و ممنوع است. 

وی افزود: کشور اسلامی حق ندارد زیر سلطه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مستکبران و کافران باشد و در صورت وابستگی در این حوزه‌ها، استقلال خود را از دست داده‌ایم. 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ملت ایران استقلال و آزادی را از اوایل انقلاب اسلامی سرلوحه خود قرار داده و باید در حفظ آن کوشا باشند. 

اسلامی با اشاره به پذیرش یا عدم پذیرش دولت در تعهدات FATF بیان کرد: اگر دولت آن را پذیرفته باشد خلاف قانون اساسی و شرع مقدس اسلام و برخلاف مقررات قانون جمهوری اسلامی ایران عمل کرده است. 

وی اضافه کرد: امیدوارم که دولت تعهد FATF را نپذیرفته باشد چراکه مسئولان کشوری در تلاش هستند تا خود را به سایر کشورها وابسته نکنند. 

تحریم‌ها همچنان برای کشور باقی مانده است 
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امنیت و استقلال کشور در پذیرش تعهدات FATF (پروتکل تحت سازمان مبارزه با پول‌شویی) برهم می‌خورد و کشورهای بیگانه در این تعهد اطلاعات کشور ایران را به دست آورده و اقدام به تصمیمات توطئه‌آمیز می‌کنند که امیدواریم مسؤولان پذیرش آن را قبول نکرده باشند.

اسلامی، اعمال تحریم‌ها را جزئی از اقدامات بیگانه علیه کشور ایران برشمرد و گفت: قرار شده بود تحریم‌ها از بین برود در حالی که تنها بر روی کاغذ آورده شده و همچنان برای کشور باقی مانده است. 

وی تصریح کرد: در جایی که خودتحریمی در کشور ایجاد شود، بدتر از کاپیتولاسیون است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تحمیل کردن قانون اجانب بر کشور با استفاده از نفاق صورت گرفته است و برخی از افراد این موضوع را با ملت در میان نمی‌گذارند. 

اسلامی گفت: پذیرش تعهدات FATF چیزی جز ذلت، خواری، خفت، وابستگی به خارج و خطرات سنگینی را برای کشور به همراه ندارد و امیدواریم مسئولان کشور زیر بار این تعهد نروند. 

FATF ننگین‌ترین قراردادی است که توسط دولت امضا شد 
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی درباره امضای قرارداد FATF توسط دولت اظهار کرد: هر قرارداد یا معاهده جهانی باید حتما به تصویب مجلس و شورای امنیت کشور برسد. 

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس در ادامه افزود: از صحبت‌ها و اظهارنظرهای اخیر اینگونه پیداست که این قرارداد به اصطلاح مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در شورای امنیت کشور به تصویب نرسیده بود؛ اما آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی آن را امضا کرده و در کشور به اجرا گذاشته است. 

وی ادامه داد: در این روزها که موضوع خطرناک بودن این قرارداد در کشور رسانه‌ای شده است آقای سیف مدعی شده که از مخالفت شورای امنیت بی‌خبر بوده، یعنی رئیس کل بانک مرکزی کشور پس از امضای این تهعدنامه برای کشورمان شروع به توجیه کردن آن کرده است.

این کارشناس سیاسی اذعان کرد: این رویه دولت است که پس از امضا و انجام یک اقدام اشتباه شروع به توجیه کردن آن می‌کند، هفته پیش نیز وزیر اقتصاد دولت یازدهم به رسانه ملی آمد و مدعی شد که اینطور نیست که هر معاهده‌ای امضا شد حتما نظر طرف خارجی در کشور اعمال شود. 

وی با بیان اینکه امضای هر قرارداد خارجی به معنای اجرایی شدن تعهدات خواسته شده بیگانگان در کشور است، تصریح کرد: طبق این قرارداد دولت ایران باید متعهد شود برای خارج کردن بانک سپه و ملت از تحریم خارجی، همه معاملات و جابجایی هزینه‌های این نهادها را به بیگانگان گزارش دهد.

چرا شخصیت‌های مهم کشورمان باید در فضای داخلی تحریم شوند؟ 
حسینی عنوان کرد: هم اکنون دو بانک سپه و ملت به وزارت دفاع، سپاه پاسداران و صنایع موشکی کشور اعلام کرده‌اند که شرایط معامله و در اختیار قرار دادن خدمات بانکی به آنها را ندارند و چون افراد این سازمان‌ها مطابق با این قرارداد تحریم هستند؛ اگر معامله و ارائه خدماتی صورت بگیرد باید همه اطلاعات در اختیار بیگانگان قرار داده شود. 

وی با بیان اینکه FATF ننگین‌ترین قراردادی است که توسط دولت امضا شده است، عنوان کرد: دولت امروز این موضوع را قبول ندارد؛ اما امضای این قرارداد ننگین باعث خفت و خواری کشورمان در عرصه بین الملل شد. 

این نماینده سابق مجلس بیان کرد: چرا مسئولان بانک‌های سپه و ملت باید به شخصیت‌های برجسته سپاه و نیروهای نظامی بگویند، ما نمی‌توانیم با شما معامله کنیم والا تحریم می‌شویم؟ یعنی مسئولان ما در داخل کشور خود نباید اجازه استفاده از خدمات بانکی را داشته باشند؟

وی در ادامه افزود: رئیس کل بانک مرکزی هم اکنون مجبور به صدور بخشنامه‌ای داخلی شده است تا دو بانک سپه و ملت با این نهادهای نظامی و دفاعی معامله کنند؛ اما این روال پایدار نخواهد ماند و تجربه ثابت کرده است در آینده‌ای نزدیک مسئولان خارجی این قرارداد شروع به تهدید و تحریم کشورمان می‌کنند. 

حسینی با انتقاد از اینکه دولت با عملکرد اشتباه خود در حال زیر سئوال بردن دستاوردهای عظیم کشور است، گفت: چرا شخصیت‌های مهم کشورمان باید در فضای داخلی تحریم شوند؟ وزارت ارتباطات چندی پیش بخشنامه کرد، سازمان‌هایی که تحریم هستند اجازه حضور در جلسات آنها را ندارند. 

وی تصریح کرد: دولت با امضای قرارداد ننگین FATF مجبور به انجام مفاد آن است؛ زیرا در صورت بی‌توجهی به مفاد خواسته شده تحریم می‌شود.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس درباره نقش مجلس در برخورد با این قرارداد عنوان کرد: مجلس در تصویب این قرارداد از سوی دولت دور زده شده است و اگر نمایندگان مجلس در این باره سکوت کنند این مجلس ولایی و انقلابی نخواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: قرارداد FATF بدون اجازه مجلس امضا شده است و مجلس اگر سکوت کند مجلس ننگینی خواهد بود و این یک خیانت به مردم خواهد بود، انتظار این است مجلس با هوشیاری پا به میدان بگذارد و جلوی اجرای این معاهده ننگین را بگیرد. 

از بدعهدی‌های غربی‌ها عبرت بگیریم 
حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی اظهار کرد: آمریکا، صهیونیست و انگلیس طرح‌هایی برای کنترل انقلاب اسلامی ایران دارند و یکی از جاهایی که احساس کردند، می‌تواند این انقلاب را کنترل کنند در بحث قانون fatf( قانون مبارزه با پولشویی و حمایت از تروریست) است. 

وی افزود: با امضای دولت و مجلس پای این قانون اجازه می‌دهیم؛ پول نظام جمهوری اسلامی ایران به نهادها و افرادی که آمریکایی‌ها دوست ندارند، داده نشود. 

نماینده سابق مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس اضافه کرد: براساس این قانون به نهادهایی مانند سپاه پاسداران، صدا و سیما، شورای نگهبان و شخصیت‌های متعدد داخلی پول این نظام داده نمی‌شود. 

با تجربه برجام نباید به دشمن اعتماد کرد 
حسینی با بیان اینکه شروط قرار داده شده در این قانون بی اساس است، عنوان کرد: ما مقابل امریکایی‌ها مانند آنها حق وتو نداریم که اگر خواستند قانونی علیه ما مصوب کنند ما وتو کنیم، این در حالی است که آمریکا در مقابل ما حق وتو دارد. 

وی با تأکید بر اینکه قانون fatf(قانون مبارزه با پولشویی و حمایت از تروریست) در واقع تحریم خودمان است، گفت: برخی از روشنفکران غرب زده دوست دارند سپاه پاسداران هم تحریم شود تا برای ایستادگی در برابر امریکا و صهیونیست قدرت پیدا نکند. 

این کارشناس سیاسی بیان کرد: این افراد تمایل دارند ملت ایران نتواند در برابر ذلت و خواری مقاومت کرده و همواره پیروز میدان باشد؛ بنابراین با چنین نیت‌هایی و از سر نادانی این قانون را تصویب کردند. 

وی با بیان اینکه دولت برای آزادکردن گروگان برجام در حال دادن باج FATF است، اضافه کرد: برخی نمایندگان مجلس می‌گویند برای آنان شرط می‌گذاریم در حالی که آنان هیچ شرطی را نمی‌پذیرند، همانطور که دیدیم در برجام هم شرط گذاشتیم که امریکایی‌ها قبول نکردند.

FATF امنیت کشور را تهدید می‌کند 
روح الله بابایی صالح با اشاره به مذاکرات تیم دیپلماسی کشور با اروپا در خصوص برجام گفت: فرقی بین آمریکا و اروپا وجود ندارد و همه این کشورها به دنبال منافع خود هستند.

نماینده بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئولینی که پای مذاکره با اروپا می‌نشینند باید قاطعیت داشته باشند و منافع کشور و ملت را تضمین کنند.

بابایی صالح اضافه کرد: تیم مذاکره‌کننده در صورتی که مذاکرات را بی‌نتیجه دیدند باید زمان را از دست ندهند و بدون معطلی به سراغ برنامه‌ها و تصمیمات دیگر بروند و فعالیت‌های هسته ای را از سر گرفته شود. 

وی با بیان اینکه ملت ایران در برهه‌های مختلف آزموده شده‌اند؛ ابراز کرد: با شعار و حرف نمی‌توان کاری را پیش برد و باید با جدیت در خصوص تمام مسائل کشور اقدام کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به لایحه FATF گفت: این لایحه در مجلس مخالفان و موافقانی دارد اما با توجه به رفتارهای تضمین نشده اروپا و پیمان‌شکنی آمریکا نباید به هیچ وجه در پذیرش آن کوتاه بیاییم. 

روح الله بابایی صالح بیان کرد: دشمن درصدد نفوذ به کشور از هر روزنه‌ای است و لایحه FATF مفادی دارد که شخصیت‌های مهم کشور را تهدید کرده و امنیت را به خطر می‌اندازد.

وی پایان تصریح کرد: باید استقلال کشور و ملت را حفظ کنیم و این تصمیم بدون شک اقتدار نظام، دولت و مجلس را نشان خواهد داد.

نمایندگان قزوین مراقب باشند با تصویب FATF ترکمنچای دیگری به کشور تحمیل نکنند 
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین از نمایندگان مردم قزوین و حومه در مجلس شورای اسلامی از اجرا و رأی به قرارداد ننگین FATF انتقاد و خواستار محکومیت مسئولان متخلف دولتی شدند. 

"استقلال یعنی یک کشور مداخله گر را بشناسید، با آن مقابله کند و در مقابل آن بایستد دشمن استقلال یک ملت کیست؟ "قدرت‌های خارجی و قدرت‌های مداخله گر" 
"رهبر معظم انقلاب" 

در این نامه آمده است: 
نمایندگان محترم قزوین، آبیک، الوند، بوئین زهرا و تاکستان در مجلس شورای اسلامی، آقایان محمدی، بابایی صالح و طاهرخانی و سرکار خانم زرآبادی؛ 

با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) با احترام و تحیات الهی، ضمن عرض ارادت و آرزوی قبولی طاعات شما در ماه مبارک رمضان، نیک مستحضرید قشر دانشجو طبق فرموده امامین انقلاب طلایه دار مطالبه گری و پیگیری مسائل کلان کشور بوده و قشر تصمیم ساز جامعه هستند. 

لذا ما دانشجویان پیرو خط امام(ره) و رهبری در باب مسئله بسیار مهم FATF سکوت را جایز ندانسته و برآن شدیم نکاتی را پیرامون این مبحث به مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی یادآور شویم. 

همانگونه که ملطع هستید طبق فصل دهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سیاست کلی نظام در رابطه با سیاست خارجی بر نفی هرگونه سلطه پذیری و سلطه جویی استوار است و هرگونه قراردادی اعم از اقتصادی و نظامی و سیاسی که استقلال کشور را زیر سئوال ببرد در این فصل به شدت محکوم و مذمت شده است. 

از طرفی برجام که قرار بود باعث رفع تحریم‌ها شود به اذعان خود مسئولان دولتی هیچ گشایشی نداشت و تحریم‌های بانکی موجب آن شد که جناب وزیر اقتصادی و دارایی وقت(آقای طیب نیا) بدون طی کردن مراحل قانونی و بدون هماهنگی با مجلس محترم زیر بار قرارداد ننگین FATF برود تا به قول خودشان ایران را از لیست سیاه حامیان تروریسم(!) خارج کنند. 

این نامه می‌افزاید: حال سوال دانشجویان استان قزوین این است با توجه به صراحت اصل 77 قانون اساسی در ضرورت تصویب همه موافقت نامه‌های بین المللی و قراردادهای بین المللی در مجلس، چرا عدم طی مراحل قانونی از سوی مسئولین دولتی توسط شما نادیده گرفته شده است؟؟ 

از طرفی با توجه به حضور رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس (جناب آقای محمدی) در بین شما بزرگواران انتظار این است که این تخلف آشکار دولتی‌ها به شدت محکوم و مورد تعقیب قانونی قرار بگیرد( گفتنی است قرارداد فوق هم اکنون توسط دولت در حال اجراست) سوال ما این است دلیل این اغماض و چشم پوشی از جانب شما چیست؟ 

این نامه اذعان اذعان می‌کند: و اما بعد؛ حال که انجام 4 مورد از خواسته‌های FATF الزاما منوط به مصوبه مجلس محترم است؛ امید است دیگر شاهد چشم پوشی از سوی شما نبوده و اقدامی انقلابی از نمایندگان استان قزوین را شاهد باشیم. 

تا بار دیگر ترکمنچای جدیدی و یا برجام دیگری که به ضرر انقلاب و نظام و هویت ایرانی ملت عزیز و شریف کشورمان است رقم نخورد و آیندگان از شما نمایندگان ملت به نیکی یاد کنند. 

گفتنی است؛ متن پیوست این نامه با زحمت اساتید کارگروه تحریم و دیپلماسی اقتصادی بسیج دانشجویی تهیه و تدوین شده که به حضورتان ارسال می‌شود. 

FATF موجب کنترل مجاری مالی ایران می‌شود 
فاطمه کریمی مسئول فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امام خمینی‌(ره) عنوان کرد: اگر نام‌گذاری سال‌های اخیر توسط مقام عظمای ولایت را از نظر بگذرانیم اهمیت اقتصاد مقاومتی به وضوح نمایان است. 

وی ادامه داد: طبق معنای مورد نظر ایشان «اقتصاد مقاومتی یعنی ما یک اقتصادى داشته باشیم که هم روند رو به رشد اقتصادى در کشور محفوظ بماند، هم آسیب‌‌پذیرى‌‌ آن کاهش پیدا کند. یعنى وضع اقتصادى کشور و نظام اقتصادى به گونه‌ای باشد که در مقابل ترفندهاى دشمنان که همیشگى و به شکل‌هاى مختلف خواهد بود، کمتر آسیب ببیند و اختلال پیدا کند".

این فعال دانشجویی اظهار داشت: از طرفی شاخصه‌هایی نیز ایشان در این رابطه مطرح کرده‌اند، از جمله فعال نمودن بخش خصوصى و بخش مردمى که حمایت از تولید ملى است؛ توجه به صنعت و کشاورزى به عنوان بخش درون‌زای ملی، فعالسازی واحدهاى کوچک و متوسط، مسئله مدیریت منابع ارزی، مدیریت مصرف به خصوص توسط دولت بعنوان مصرف کننده بزرگ، اهمیت به مصرف تولید داخلی و همینطور اقتصاد دانش بنیان.

مسئول فرهنگی انجمن اسلامی دانشگاه امام‌خمینی(ره) اذعان کرد: با نگاهی به کارنامه دولت در این زمینه با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق این امر خاصه در بحث حمایت از تولید داخلی در برخی تولیدات و رشد شرکت‌های دانش بنیاد متاسفانه در سایر بخش‌ها پیشرفت مساعدی صورت نگرفته کما اینکه در بحث فعال‌سازی واحدهای کوچک نه تنها شاهد این امر نبوده بلکه کارخانه‌های بزرگی چون ارج با ورشکستگی روبرو شده‌اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در بخش صنعت و کشاورزی ما همچنان در مواردی مثل اقلام غذایی با واردات بی‌رویه روبرو هستیم که این مسئله بحث مدیریت مصرف را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. بنابراین با جمع بندی مطلب می‌توان نسبت به قرارگیری دولت در مسیر اقتصاد مقاومتی ابراز امیدواری کرد اما در حال حاضر در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

وی در ادامه با اشاره به مباحث پیرامون سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی موسوم به FATF اظهار داشت: جریان‌هایی نظیر FATF فارغ از نگاه‌های جناحی مسئله ای ملی است که قطعا سال‌های سال تمامی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بر سرنوشت مردم موثر خواهد بود لذا این مسئله تلاش و تامل بیشتری را می‌طلبد.

کریمی افزود: آنچه دیده شد آن است که اجرای دقیق خواسته‌های FATF عملاً منجر به تحریم نهادهای انقلابی ما نظیر وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، صدا سیما، وزارت ارشاد خواهد شد، و این همان خودتحریمی ظالمانه است که ضمن آن اطلاعات محرمانه بانکی را در اختیار دشمنان قرار خواهیم داد همان اطلاعاتی که زمانیکه به دولت حذف یارانه پردرآمدها پیشنهاد شد، محاسبه اموال را سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم قلمداد کردند.

وی ادامه داد: در رابطه با FATF آنچه مطرح می‌شود مبارزه با پولشویی و عدم حمایت مالی از تروریسم است اما نکته مهم اینجاست که تعبیر تروریست از دیدگاه ایران با آمریکا کاملا متفاوت است آمریکا سپاه و حزب الله را به عنوان تروریست معرفی می‌کند، در حالیکه این مصداق از نظر ایران تروریست‌های تکفیری هستند. با توجه به آرا و نظرات در رابطه با تمامی ابعاد FATF می‌توان ارزیابی کرد تشکیل چنین مراکزی عملا موجب کنترل مجاری مالی ایران توسط آمریکا و هم‌پیمانان آن است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: لازم می‌دانم این نکته را یادآور شوم که حاصل عملکردهای نهادهای انقلابی در لیست تحریم‌ها مثل سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات است که ما در جوار ناامنی همسایگانمان امنیتی محسوس را تجربه می‌کنیم امنیتی که همه مردم ایران از آن به یک اندازه سود می‌برند.

کریمی با اشاره به ماه‌های باقیمانده از عمر دولت یازدهم اظهار داشت: این چند ماهی که از عمر این دولت باقی مانده می‌شود برای هر روزش کار، برنامه‌ریزی و فکر کرد. من خواهشم از مسئولین دولتی این است که از این فرصت‌ها استفاده شود و تا آخرین روز دولت، آقایان کار کنند؛ یعنی این‌طور فکر نکنید که حالا مثلاً این دولت تمام می‌شود، آیا فردا من مسئول این کار هستم یا نیستم، اصلاً این فکرها نباید باشد، باید تا آن لحظه‌ی آخر، بایستی تا آن ساعت آخر و روز آخر تلاش کرد و کار کرد.

قانون FATF منافع و امنیت ملی ما را خدشه‌دار می‌کند 
محمد امیدی با اشاره به قانون (FATF) اظهار کرد: گروه اقدام مالی قانون(FATF)) که یک نظام سلطه غربی است سازمان‌هایی را به وجود آورد که منافع خود را حفظ کرده و سازمان‌های دیگر را تحت سیطره خود درآورد.

وی افزود: سازمان ملل متحد نهادهای مختلفی مانند سازمان حقوق بشر، دادگاه لاهه و بانک جهانی را به وجود آورده که صیادت غرب را حفظ کنند و ظاهر زیبایی نیز دارند، اما پشت پرده آن‌ها مباحثی نهفته است که منافع و امنیت ملی ما را خدشه‌دار می‌کند. 

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: ظاهر قضیه این است که از سازمان تروریستی نباید حمایت مالی کرد یا دولت‌ها نباید پولشویی کنند، زیرا در این صورت در لیست سیاه قرار می‌گیرند و اگر در لیست سیاه قرار گیرند بر اساس این قانون بانک‌های بزرگ دنیا با آن‌ها ارتباط برقرار نمی‌کنند.

امیدی با بیان اینکه تعریف ما از دولت‌ها و کشورهای تروریست با تعریفی که دنیای غرب از تروریست دارد، متفاوت است؛ ادامه داد: ما گروه‌های تروریستی که در سوریه و لبنان فعالیت می‌کنند را سازمان‌های تروریستی می‌دانیم اما غرب به شدت به آن‌ها کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: به عنوان مثال گروهک تروریستی داعش را که در منطقه خاورمیانه فعالیت می‌کرد را دنیای غرب تروریست نمی‌دانست و از هر نظر به آن‌ها کمک می‌کرد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: کشور ایران نیز حزب‌الله لبنان را تروریست نمی‌‌داند بلکه سازمانی می‌داند که برای دفاع از کشور و وطن خود به وجود آمده است، بنابراین این مثال‌ها به خوبی نشان از تفاوت دیدگاه‌ها در مورد تعریف از تروریست دارد.

وی گفت: اروپایی‌ها، حزب‌الله لبنان را تروریست و اقداماتی که این سازمان برای دفع از سرزمین خود انجام می‌دهند را اقدامات یک گروهک تروریستی می‌دانند.

جریان غرب‌زده در کشور به‌دنبال تخریب منافع ایران است 
امیدی بیان کرد: از سوی دیگر دنیای غرب و اروپایی‌ها، سپاه پاسداران را که به حزب‌الله لبنان و سایر سازمان‌های آزادی‌بخش دنیا کمک معنوی ارائه می‌دهد یک سازمان تروریستی می‌دانند و معتقدند نباید به این سازمان کمک مالی شده و این سازمان مورد حمایت قرار گیرد.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: بنابراین حتی اگر بدانیم پشت صحنه این قانون چه خبرهایی وجود ندارد نباید این قانون را بپذیریم، اما همواره سر و کله جریانات غرب‌گرا از دیرباز به ویژه در چنین شرایطی پیدا شده است.

امیدی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون جریان غرب‌‎زده تمایل داشته منافع ملی ما را از بین ببرد، امروز هم همین کار را انجام می‌دهد و تمام این موارد ذیل برجام تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه برجام خسارت محض 5 ساله به کشور ما وارد کرد، ادامه داد: برخی می‌‌خواهند با پذیرفتن قانون (FATF) نظر و اعتماد دشمنان کینه‌توز و غربی‌ها را جلب کنیم و بگوییم که آدم خوبی هستیم در حالی که آن‌ها فقط و فقط به منافع خود می‌اندیشند.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: از دیدگاه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سیاست، فقط به معنای بردن ثروت سایر کشورها است و به صورت مطلق به فکر منافع مادی و دنیوی خود هستند.

امیدی تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس که پیش از این تجربه نمایندگی نداشته و حتی یک بخشدار هم نبوده‌اند، فقط برای مسائل دنیوی خود این قانون را به تصویب رساندند.

وی با اشاره به موضع‌گیری رهبری در مورد قانون (FATF) اظهار کرد: به موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب که فرمودند« باید به صورت مستقیم خودمان برای مبارزه با تروریسم قانون وضع کنیم و دیکته کرده غرب را اجرا نکنیم زیرا با انقلاب ما مغایرت دارد.» باید دقت لازم را داشته باشیم 

انتهای پیام/

نظر شما