شناسهٔ خبر: 26829856 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در لرستان:

ترامپ هم دچار توهمات صدام شده است

خرم آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به 29 تیر سالروز حمله مجدد صدام به ایران پس از پذیرش قطعنامه 598 گفت: امروز نیز ترامپ دچار همان توهمات صدام حسین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمدمیرعمادی در خطبه های نماز جمعه این هقته در مصلی الغدیر افزود: صدام دیوانه تصور می کرد ایران قطعنامه را به دلیل ضعف و ناچاری پذیرفته و با تحریک و حمایت منافقان، دوباره به خاک کشور حمله کرد.
وی اظهار داشت: مردم و رزمندگان درس فراموش نشدنی به صدام و منافقان دادند که امروز باید در موضع گیری علیه خروج آمریکا از برجام الگو قرار گیرد.
وی همچنین گفت: ترامپ در یکی از سخنرانی هایش اعلام کرده با تحمیل فشار به ایران امیدواریم دوباره پای میز مذاکره بنشینند که این سخنان، همان توهمات صدام است که گمان می کرد با حمله به ایران و تسخیر بخشی از خاک کشور می تواند جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهد.
خطیب جمعه خرم آباد ادامه داد: آمریکا تصور کرده با وجود گرانی ارز و سکه و شرایط اقتصاد فعلی، مردم تسلیم شده و خواستار مذاکره با این کشور می شوند اما ترامپ بداند خوابش هرگز تعبیر نخواهد شد.

***مردم ایران 40 سال تجربه ایستادگی دارند
آیت الله میرعمادی افزود : مردم ایران 40 سال تجربه ایستادگی و مقاومت دارند و هرگز عقب نشینی نخواهند کرد و با اتحاد و همدلی بر مشکلات اقتصادی غلبه می کنند.
وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت گفت: رهبری در این دیدار عنوان کردند تهیه نقشه ی راه اقتصادی باثبات، تقویت بخش خصوصی و برخورد با متخلفان و مفسدان اقتصادی راه عبور از مشکلات است.
وی ادامه داد: رهبری در این دیدار تاکید کردند باید اقتدار سریع، قاطع و روشن خود را به موقع به بیگانگان نشان دهیم.
وی تصریح کرد: مسئولان باید با اعتماد به مردم از آنها کمک گرفته و روند جریان امور را به آنها گزارش دهند تا با رعایت سیاست افتصاد مقاومتی بر مشکلات غلبه کرد.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: سخت ترین دوران ایران اسلامی در زمان جنگ تحمیلی بوده و امروز اگرچه گرانی و اختلاس وجود دارد اما نعمت نیز فراوان است.

***عده ای به دنبال جدا کردن معنویت از سیاست هستند
آیت الله میرعمادی با اشاره به فرارسیدن هفته حج افزود: رهبر انقلاب اشاره کردند حج آمیختگی معنویت با سیاست است اما امروز عده ای به دنبال جدایی معنویت و دیانت از سیاست هستند.
وی حج را نمایش باشکوه عبودیت و بندگی خداوند دانست و تصریح کرد: در این نمایش بزرگ افراد با ایمان از تمام مظاهر شرک، تجملات دنیوی و هواهای نفسانی بیرون آمده و به خداوند تقرب می جویند.
وی بیان کرد: حج جلوه ای از وحدت امت اسلامی و نمایش عظیم جهاد اسلام است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج بر ضرورت پیگیری برای احقاق حق مقتولان فاجعه منا و مسجدالحرام تاکید کردند.

***مردم ایران اسلامی زیر بار قراردادهای ننگین نمی روند
آیت الله میرعمادی با اشاره به سالروز تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون اظهار داشت:امام راحل در سال 43 علیه کاپیتولاسیون موضع کرده و اجازه ندادند ایران اسلامی زیربار قراردادهای ننگین برود.
وی گفت: ایران کشوری انقلابی است ومردم آن زیربار قراردادهای اینچنینی نمی روند.
وی با اشاره به قراردادمبارزه با پولشویی تصریح کرد: این قراداد توسط غربی ها تدوین شده و رهبری تاکید کردند نباید زیربار قراردادهایی برویم که دیگران تنظیم کرده اند و هدف آن معلوم نیست.
آیت الله میرعمادی همچنین با اشاه به فرارسیدن هفته بهزیستی افزود: ارتقا خدمات این نهاد موجب ارتقا سلامت اجتماعی می شود و باید با فضاسازی و سالم سازی اماکن عمومی به ویژه ادارات و نهادها، معلولان بتوانند امور خود را پیگیری کنند.
وی در فراز دیگری از سخنان خودبه فرارسیدن میلاد امام رضا (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین درس امروز جامعه مبارزه فرهنگی و معنوی برای گسترش معارف اسلام و تقویت ولایت و رهبری است.
ایت الله میرعمادی همچنین گفت: با توجه به گرمای هوا و افزایش مصرف، مردم باید در مصرف صرفه جویی کرده تا همه بتوانند از وسایل سرمایشی و انرژی لازم استفاده کنند.
7269/6060

نظر شما