شناسهٔ خبر: 26829810 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تبلور وحدت شیعه و سنی زیر سایه کرامت امام رئوف

گروه معارف- کاروان حامل پرچم حرم مطهر ثامن الحجج(ع) در روستای آبگرم بخش گزیک حضور یافت و در این مراسم به وحدت هر چه بیشتر و دوری از تفرقه میان مذاهب اسلامی و به خصوص شیعه و سنی تاکید شد.

صاحب‌خبر -

تبلور وحدت شیعه و سنی زیر سایه کرامت امام رئوف

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، شب گذشته ۲۸ تیر، در ادامه مسیر کاروان زیر سایه خورشید در خراسان جنوبی پرچم متبرک گنبد منور رضوی در روستای آبگرم از توابع شهرستان درمیان حضور یافت.
خادمان حرم رضوی بعد از گذشت از شهرهای قاین، زیرکوه و درمیان به نقطه مرزی بخش گزیک رسیدند و این منطقه به بوی خوش رضوی معطر شد.
این روستا از مناطق اهل تسنن است که اکثریت اهالی آن را سادات موسوی تشکیل می‌دهند، همچنین وجود بقعه‌ای منسوب به اولاد امام موسی کاظم(ع) از ویژگی‌های دیگر این روستا است.
در ابتدای مراسم استقبال از پرچم متبرک و خدام حامل پرچم رضوی توسط بزرگان و علمای روستا صورت پذیرفت و کاروان با زمزمه سرود رضوی در امامزاده سید ابراهیم الرضا(ع) روستا حضور یافت.
کاروان حامل پرچم ثامن الحجج(ع) بعد از استقبال مردم اهل سنت روستای آبگرم که با شور و شوق خاصی همراه بود به زیارت امامزاده سید ابراهیم الرضا(ع)، برادر زاده امام هشتم رفتند.
در پایان این دیدار، مدال افتخار رضوی به مولوی سید مومن موسوی، امام جمعه اهل سنت روستای نصرالدین بخش گزیک اهدا شد.
انتهای پیام

نظر شما