شناسهٔ خبر: 26829750 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان| نسل جوان را باید با سیره حضرت رضا(ع) آشنا کنیم

R41405/P1486/S6,75/CT12

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه دهه کرامت بهترین زمان برای شناخت و معرفت نسبت به امام رضا(ع) است، گفت: نسل جوان را با سیره حضرت رضا(ع) آشنا کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حجت‌الاسلام محمد جوادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان، ضمن دعوت نمازگزاران به تمسک به شیوه و روش زندگی ائمه اطهار (ع) اظهار داشت: دهه کرامت و ایام میلاد معصومین فرصتی مناسب برای تقویت معارف دینی است.

وی با اشاره به آیات و روایت مختلف در نهی و نکوهش اسراف و تبذیر در جامعه اسلامی گفت: متاسفانه امروز اسراف و عدم رعایت الگوی مصرف در موضوعات مختلف بویژه در مصرف برق و آب در جامعه دیده می‌شود که اصلاح این روند نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد.

امام جمعه موقت همدان با تأکید بر اینکه باید سیره رضوی را در جامعه جاری و ساری کنیم، دهه کرامت را بهترین زمان برای این مهم دانست و خواستار توجه به آن شد.

وی با اشاره به اینکه باید نسل جوان را با سیره حضرت رضا(ع) آشنا کنیم، توجه به مباحث دینی و دوری از گناه را اصل این سیره دانست و دستگیری از محرومان و کمک به نیازمندان را از موضوعاتی عنوان کرد که باید در اولویت زندگی مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان  سرپرست کاروان حامل  پرچم متبرک علی ابن موسی‌الرضا(ع) به همدان مواردی درباره جایگاه زیارت امام رضا(ع) و اهمیت بزرگداشت، زیارت و شناخت سیر آن امام همام به ایراد سخن پرداخت.

انتهای پیام/م

نظر شما