شناسهٔ خبر: 26829676 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کرمان:

تاکید دولت استفاده از توان داخلی کشور باشد

کرمان – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: تاکید دولت باید بر بکارگیری از توان و اقتصاد داخلی کشور متمرکز شود و استفاده از سرمایه گذاران خارجی برای توسعه اقتصادی نیز منعی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان افزود: مردم هم باید با دولت همکاری و همراهی داشته باشند و این ارتباط بسیار نزدیک و با شفافیت باشد.
وی اظهار داشت: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور تمامی اقشار جامعه باید متحد شوند زیرا مردم هشت سال دفاع مقدس را مردانه مدیریت کردند و کشور را در جنگ اقتصادی امروز به پیروزی می رسانند.
امام جمعه کرمان گفت: ایستادگی در عمل، تدبیر در برنامه ریزی و قدرت در دیپلماسی برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری و راه برون رفت کشور از موقعیت حساس اقتصادی است.
وی افزود: تاثیر انقلاب اسلامی بر کشورهای دنیا در صحنه بین المللی اینک مشاهده می شود زیرا تنفر از رئیس جمهوری آمریکا بخشی از گفتمان ملت ایران است که به دنیا صادر شده است.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تاکید بر توصیه ها و تذکرات مقام معظم رهبری به دولت و دولتمردان در راستای خنثی کردن عملیات اقتصادی دشمن علیه مردم و کشور، گفت: استکبار جهانی با محوریت آمریکا طی سالهای اخیر جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه کشور آغاز کرده و اکنون این عملیات گسترده تر شده است.
وی افزود: دولت باید ضمن برنامه ریزی برای اقتصاد کشور جهت برون رفت از مشکلات معیشتی مردم چاره ای بیندیشد و دولتمردان باید با قدرت و استفاده از تمامی ظرفیت و توان کشور و بدون چشم داشت به برجام برنامه ریزی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان داشت: مسئولان باید با داشتن روحیه انقلابی، انگیزه و اراده فراوان، مجاهدت و تلاش مضاعف، برای ساماندهی اقتصاد و برون رفت از مشکلات کشور، جهادگونه عمل کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بسیاری از انحرافات سیاسی و اجتماعی به دلیل جهل ایجاد می شود لذا کند روی، تند روی و پیشی گرفتن از امام و رهبر جامعه، سرمنشا بسیاری از انحرافات است و باید پشت سر و همگام با مقام معظم رهبری حرکت کرد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به مناسبت های هفته آینده افزود: بزرگداشت احمد بن موسی و ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) در پیش است و در چنین روزی پیمان ننگین کاپیتولاسیون در زمان حکومت پهلوی به ملت ما تحمیل شد و هویت ملی ایران را لگدمال کرد.
کاپیتولاسیون (به فرانسوی: capitulations) یا قضاوت سپاری، به معنی سپردن حق رسیدگی قضایی جرایم اتباع و شهروندان بیگانه به نماینده حقوقی دولت بیگانه است؛ این حق نخستین بار در سده ۱۹ میلادی برای حمایت از کارگزاران دولت های استعماری داده شد.
7420/ 5054

برچسب‌ها:

نظر شما