شناسهٔ خبر: 26829645 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۸۹۵ نفر از استان کرمان به سرزمین منا اعزام می‌شوند

R7860/P41362/S6,67/CT11

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه امسال دو هزار و ۸۹۵ نفر از استان کرمان به سرزمین منا اعزام می‌شوند گفت: حج برای اداره جهان و انسان‌های جهان برنامه دارد و یک مسئله جهانی است که در قرآن کریم تاکید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام حسین سازندگی امروز ظهر قبل از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام علی‌(ع) شهر کرمان با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت هفته حج اظهار‌داشت: هفته حج از اول ماه ذی‌القعده آغاز می‌شود و تا هفتم این ماه ادامه دارد که به همین مناسبت برنامه‌هایی برای گرامیداشت این هفته در سطح استان کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آیات قرآنی پیرامون مسئله حج گفت: برنامه سایر ادیان یا دورن سازمانی هستند و یا برون سازمانی در نظر گرفته شده است اما در قرآن کریم از حج به‌عنوان یک برنامه برون سازمانی آمده و از کلمه "الناس" استفاده شده که یعنی برنامه حج یک برنامه جهانی است و بر تمامی مردم این برنامه باید اجرایی شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه دینی که نزد خدا اعتبار دارد دین اسلام است و بر اساس آیات قرآن دین اسلام یک دین جهانی است و باید بر تمام جهان حاکم شود افزود: دین که جهانی شد، رهبر جهانی هم می‌خواهد و پیامبر گرامی اسلام‌(ص) رهبر جهانی این دین است و خداوند یک کتاب آسمانی جهانی نیز برای دین اسلام به‌عنوان یک برنامه جهانی نازل کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم بر دستورات این کتاب عمل کنند، هیچ مشکلی برای آنها پیش نخواهد آمد و حج برای اداره جهان و انسان‌های جهان برنامه دارد و یک مسئله جهانی است خاطر‌نشان کرد: برنامه‌های دین اسلام آنقدر مهم هستند که فقط یکی از برنامه‌ها مانند حج می‌تواند جهان را اداره کند و تمام ریزبرنامه‌های حج هر کدام در داخل خود محتوایی دارد.

‌مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه امسال از استان کرمان دو هزار و 895 نفر در قالب 22 کاروان به سرزمین منا اعزام می‌شوند تصریح کرد: در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و سیرجان کاروان‌ها تشکیل شدند و از 4 مرداد اعزام زائران انجام می‌شود که برگشت آنها نیز از 8 شهریور به سمت کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر سال برای حج شعاری انتخاب می‌شود و امسال شعار حج اشاره به مشکلات جهانی اسلامی دارد که با نام "حج تحول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت اسلامی" نام‌گذاری شده است گفت: حجاجی که به حج اعزام می‌شوند اگر در اخلاقیات آنها مشکلاتی وجود دارد باید سعی کنند این مشکلات را به فضائل اخلاقی تبدیل کنند.

‌سازندگی با تبیین شعار امسال حج با اشاره به قسمت دوم شعار افزود: شعار حج بر سبک زندگی اسلامی تاکید دارد و متاسفانه سبک زندگی مردم غربی شده که یک آسیب مهم است.

وی با بیان اینکه در سال جاری از استان کرمان حدود 15 هزار نفر در قالب بیش از 120 کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند اظهار‌ داشت: گلایه‌ها و شکایات زیادی از کاروان‌های آزادبر به حج و زیارت می‌شود که ما در برابر آنها پاسخگو نیستیم و هیچ ارتباطی به سازمان حج و زیارت ندارد و مردم نباید در این کاروان‌ها ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/ ز

نظر شما