شناسهٔ خبر: 26829575 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر فدراسیون:

ارومیه گزینه میزبانی مسابقات بوکس آسیاست

ارومیه- ایرنا- دبیر فدراسیون بوکس کشور گفت: در حال رایزنی با کنفدراسیون آسیایی در راستای کسب امتیاز میزبانی ارومیه برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا هستیم.

صاحب‌خبر -

علیرضا کلانتری روز جمعه در حاشیه مسابقات بوکس دانشجویان کشور در ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات بوکس آذربایجان غربی یکی از هیات های فعال کشور است که ظرفیت و پتانسیل خوبی از نظر ورزشکاران مستعد و جوان در سطوح ملی در اختیار دارد.
وی بیان کرد: نامه نگاری های لازم برای کسب میزبانی با کنفدراسیون بوکس آسیا انجام شده و در صورت کسب نظر مساعد آنها این رویداد مهم آسیایی، سال آینده در شهر ارومیه برگزار می شود.
وی افزود: میزبانی مسابقات آسیایی فرصت مناسبی برای هیات بوکس آذربایجان غربی است تا بوکسورهای جوان و آینده دار استان توانمندی های خود را در عرصه آسیایی نیز به نمایش بگذارند.
کلانتری گفت: رضایت عمومی در خصوص نحوه میزبانی ارومیه در نخستین دوره مسابقات بوکس دانشجویان کشور وجود دارد.
وی اضافه کرد: بر اساس تفاهم و هماهنگی های به عمل آمده بین فدراسیون ورزش های دانشگاهی و فدراسیون بوکس، نفرات انتخابی این مسابقات از سوی دانشگاه پیام نور کشور به رقابت های دانشجویان جهان روسیه اعزام می شوند.
کلانتری گفت: امسال این مسابقات در تقویم فدراسیون بوکس قرار نداشت ولی از سال آینده با قرار گرفتن در تقویم هر 2 فدراسیون بوکس و ورزش های دانشجویی برنامه ریزی جامع و دقیق تری برای انجام آن خواهیم داشت.
وی افزود: برگزاری چنین مسابقاتی پیامدهای خوبی برای هیات میزبان از نظر جلب رضایت فدراسیون، بهره مندی از حمایت های مالی و برگزاری دوره های آموزشی دارد.
به گزارش ایرنا نخستین دوره مسابقات بوکس دانشجویان کشور و انتخابی تیم ملی با حضور 92 ورزشکار از 28 استان سراسر کشور در 25 تیر ماه جاری آغاز و امروز با برگزاری دیدارهای فینال اوزان دهگانه پایان می یابد.
آذربایجان غربی با 6 دانشجوی بوکسور به مربیگری محمدرضا شاطرلو و طاهر جباری در این دوره از رقابت ها حضور دارد که مهدی ماکویی، حسین دانشور و محمد عزیزی ورزشکاران وزن های 75، 81 و 91 کیلوگرم آذربایجان غربی در فینال هستند.
دانشگاه فنی و حرفه ای، فدراسیون بوکس، اداره کل ورزش و جوانان و هیات بوکس آذربایجان غربی در برگزاری این مسابقات مشارکت می کنند.
7156/2093

نظر شما