شناسهٔ خبر: 26829442 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم| آیت‌الله اراکی: جشنواره سرود فاطمی برگزار شود

R7854/P1486/S6,62/CT11

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر برگزاری جشنواره سرود فاطمی گفت: می‌توان با شعر حضرت زهرا(س) را به‌عنوان مظلوم‌ترین شخصیت اهل‌بیت(ع) به جهانیان معرفی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی سرود رضوی که در تالار مرکزی شهر برگزار شد، با اشاره به آیات و روایات درباره ایرانیان اظهار داشت: مفسران شیعه و سنی درباره این موضوع مسائل زیادی را بیان داشته‌اند و ما باید قدردان گنجینه گران‌بهای اهل‌بیت(ع) و نقش آنان در زندگی خود باشیم.

وی ضمن تقدیر از برگزاری جشنواره ملی سرود رضوی ابراز کرد: برگزاری این جشنواره ارزشمند بوده و ما در تاریخ ادبیات هیچ‌چیزی مانند عشق به پیامبر نتوانسته عواطف جامعه را برانگیخته کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نقش شعر در جوامع عربی تصریح کرد: شیعیان عراق همواره در طول تاریخ در میان جوامع عرب‌زبان به شعر بها داده‌اند و برتر از شعر شیعیان عراق در میان جوامع عرب نبوده است که راز این مسئله در ارتباط به ائمه اطهار (ع) مرتبط است.

وی با تأکید بر عزاداری 400 میلیون هندو در زمان ایام محرم و عاشورا در کشور هندوستان به‌واسطه عظمت معصومین(ع) عنوان کرد: اشعاری که در رابطه با پیامبر اسلام سروده شده طبق بررسی‌ها از بهترین اشعار تأثیرگذار بر مردم بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأثیرگذاری شعر در جامعه افزود: شعر شاعرانی که شناخته‌شده نبوده در بین جامعه تحول ایجاد نمی‌کند و باید مردم شعر و شاعر را بشناسند تا بتوان از ظرفیت شعر در جامعه ایجاد تحول کرد.

وی شعر را مهم‌ترین عامل فطری برای حرکت انسان به سمت ارزش‌های تعالی برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره فرصت خوبی بوده تا جشنواره سرود محمدی،‌ علوی و غیره نیز داشته باشیم و می‌توان با شعر حضرت زهرا(س) را به‌عنوان مظلوم‌ترین شخصیت اهل‌بیت(ع) به جهانیان معرفی کنیم.

اراکی با تأکید بر برگزاری جشنواره سرود فاطمی گفت: برگزاری این‌چنین جشنواره‌هایی سبب ایجاد تحول در زمینه شعر و سرود در کشور می‌شود و باید شاعران و علاقه‌مندان به شعر را تشویق کرد.

وی آهنگین بودن سوره‌های قرآن را مدنظر قرار داد و اظهار داشت: تمام سوره‌های قرآن دارای آوا و موسیقی بوده و با یکدیگر متفاوت هستند و اگر ریتم و موسیقی سوره‌ها رعایت شود سبب تأثیرگذاری آیات در بین مردم می‌شود.

انتهای پیام/م

نظر شما