شناسهٔ خبر: 26829424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یاسوج پایتخت طبیعت ایران میزبان گردشگران تابستانی+فیلم

خبرگزاری صداوسیما

شهرستان یاسوج از بهترین تفرجگاه برای گذراندن اوقاتي خوش در گرماي تابستان است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد؛ کمتر کسی است که پای به کهگیلویه و بویراحمد گذاشته است اما زبان بهیاسوج پایتخت سحرانگیز طبیعت ایران میزبان گردشگران عید فطر تحسین زیبایی‌های خدادادی این سرزمین بکر و چشم نواز زاگرس جنوبی نگشوده باشد.
این سرزمین چهار فصل در میان کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس در جنوب غربی ایران، که نمایشگاهی از تنوع آب و هوایی، کوه، رود، جنگل، دشت، چشمه، آبشار و گل‌های دیدنی است، قرار دارد.
استان کهگیلویه و بویراحمد در میان استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر و خوزستان قرار گرفته و به عنوان کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور شناخته شده است.
وجود دو نوع آب و هوای سردسیری وگرمسیری در کهگیلویه و بویراحمد بر زیبایی آن افزوده است. در زمانی که گلهای بهاری در مناطق گرمسیری از جمله شهرستانهای کهگیلویه، گچساران، باشت، چرام، بهمئی و لنده روییده‌اند در مناطق سردسیری بویراحمد و دنا برف کوهها و دشتها را سفید پوش کرده و فاصله این دو آب و هوای متفاوت کمتر از یک ساعت است.
در کنار این زیبایی ها، اماکن بازمانده از دوران باستان و پس از اسلام نیز حکایت از تاریخ کهن این سرزمین دارد. قبرستان لما، پل پاتاوه، پل بریم، بلاد شاپور، چارطاقی خیرآباد همه و همه این سرزمین را با تاریخ کهن ایران پیوند می‌زنند.
همچنین این استان یکی از اصلی ترین مکانهای زیست عشایر ایران است که شیوه‌های زندگی جذاب آنها و تعامل زیبایشان با طبیعت یکی از زیباترین و کمیاب‌ترین جلوه‌های گردشگری ایران را رقم زده است.
شهر یاسوج به دلیل جاذبه های طبیعی، توریستی و گردشگری به عنوان پایتخت طبیعت ایران شناخته شده است. این شهر بایاسوج پایتخت سحرانگیز طبیعت ایران میزبان گردشگران عید فطر زیباییهای چشم نواز همچون قطعه حریری سبز در دامنه های دنای شرقی قرار گرفته و به واسطه این زیباییها و آب وهوای مطبوعش، هر ساله در فصل بهار و تابستان، پذیرای گردشگران وعلاقه مندان به طبیعت است.
محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: وجود بیش از 300 مکان گردشگری، تفریحی، مذهبی وتاریخی سبب شده تا هرساله به خصوص تعطیلات بهار و تابستان دوبرابر جمعیت شهریاسوج گردشگران زیادی به این منطقه سفرکنند.
 محمود باقری افزود: 700 هتل،مدرسه واقامتگاه دراستان آماده پذیرایی از گردشگران است.
 
 
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_2419258" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2181819/2419258?width=400&height=300"></script></div>

دانلود  
 

 

نظر شما