شناسهٔ خبر: 26829098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح هادی در 37 روستای خوی اجرایی شد

ارومیه- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوی با اشاره به وجود 198 روستا در این شهرستان گفت: طرح هادی 37 روستا در این منطقه اجرایی شده است.

صاحب‌خبر -

اروج رحیم لو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در حال حاضر 175 روستای بالای 20 خانوار در شهرستان خوی وجود دارد، گفت: برای 170 روستای بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه شده است و امیدواریم با اختصاص اعتبار مناسب، این طرح ها نیز اجرایی شود.
وی ادامه داد: طرح هادی 23 روستای این شهرستان به دلیل پایین بودن تعداد خانوار هنوز تدوین نشده است.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوی ادامه داد: طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت روستایی، نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می شود.
رحیم لو بیان کرد: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل بند، آماده سازی اراضی پیش بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاها انجام می شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان 385 هزار نفری خوی در شمال آذربایجان غربی واقع شده و دومین شهر پرجمعیت این استان مرزی است، در این شهرستان 198 روستا با 25 هزار و 758 واحد مسکونی روستایی وجود دارد.
طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد.
پایه چنین طرح هایی در کشور از سال 1362 و تحت عنوان، روان بخشی روستاها، در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد، و در سال های بعد به خصوص از سال 1366 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت پیگیری شد .
تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در این طرح است.
8135/2093

نظر شما