شناسهٔ خبر: 26828480 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گروه دیگری از نمایندگان کنگره قصد سفر به روسیه دارند

R1445/P36447/S8,89,1128/CT10

سفیر روسیه در آمریکا گفت، بعد از سفر اخیر نمایندگان کنگره و سنای آمریکا به این کشور، عده دیگری از همتایان آنها نیز قصد دارند به مسکو سفر کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در ایالات متحده از آمادگی عده دیگری از نمایندگان کنگره آمریکا برای سفر به روسیه خبر داد.

آنتونوف در سخنرانی امروز خود در باشگاه مباحثاتی «والدای» در مسکو گفت: «همین اواخر بود که یک هیئت آمریکایی که به روسیه سفر کرده بود و من در جریان هستم که همتایان آنها نیز قصد دارند بار دیگر به مسکو بیایند. البته من نمی خواهم امروز نام افراد و هدف آنها را اعلام کنم.»

سفیر روسیه همچنین یادآور شد که دو کشور دارای توان بالقوه زیادی برای همکاری در در زمینه ثبات راهبردی هستند. به گفته وی، روسای جمهوری دو کشور در جریان دیدار خود در هلسینکی مسائل مربوط به ثبات راهبردی و از جمله مسئله خلع سلاح هسته‌ای را نیز مورد بررسی قرار دادند و بسیار مهم است که بپذیریم دو کشور باید در این زمینه همکاری متقابل داشته باشند.

آنتونوف همچنین اعلام کرد، وزارت امور خارجه آمریکا تلاش می‌کند تا کشورهای دیگر را از همکاری‌های فنی-نظامی با روسیه باز دارد و این مسئله بر کسی پنهان نیست.

وی افزود: «تلاش می‌شود تا به منافع روسیه ضربه زیادی وارد شود. نگاه کنید آشکارا چه اظهاراتی درباره با انعقاد قرارداد فروش موشک‌های اس-400 به ترکیه به راه افتاده است. مباحثات جدی با سایر خریداران تسلیحات نظامی روسیه نیز صورت می‌گیرد.» 

انتهای پیام/

نظر شما