شناسهٔ خبر: 26828460 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ادعاهای جدید ژنرال ووتل:

اتهام جدید پنتاگون علیه تهران: ایران امنیت ناوگان دریایی آمریکا را تهدیدمی‌کند / حضور ایران، جنگ در سوریه را طولانی‌تر کرده

ایران حامی نیروهای «انصارالله» در یمن است که عربستان را با موشک می‌زنند/ تمرکز نیروهای آمریکایی و روسی در بخش‌های مختلف سوری به درگیری‌هایی منجر شده است

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /  به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ژنرال «جوزف ووتل» فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه، مدعی شده است که حضور ایران، جنگ در سوریه را طولانی‌تر کرده و ایران «بزرگ‌ترین عامل بی‌ثباتی در منطقه است».

ژنرال ووتل افزود، پس از دیدار این هفته میان روسای جمهوری آمریکا و روسیه، دستورات تازه‌ای در مورد همکاری آمریکا با نیروهای روسیه در مورد سوریه نگرفته است.

دونالد ترامپ، دوشنبه این هفته در دیدار با همتای روس خود «ولادیمیر پوتین» در خصوص سوریه و بویژه حضور نظامی ایران در سوریه گفت‌وگو کرد.

ترامپ و پوتین در نشست خبری «هلسینکی» تنها در خصوص تفاهم نظر خود در مورد حفظ امنیت اسرائیل در ارتباط با سوریه، به صراحت سخن گفتند.

با وجود این، «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور سوریه، دوشنبه در هلسینکی گفت که مواضع واشنگتن و مسکو در خصوص سوریه یکسان است و هدف مشترک، حل و فصل اوضاع از راه‌های مسالمت‌جویانه است.

ژنرال ووتل همچنین اظهار داشت همکاری نیروهای تحت فرمان او در روسیه با قوای روسی، به پایان دادن به جنگ در سوریه محدود است و قوانین، مانع از همکاری‌های بیشتر است.

روسیه با حضور در جنگ داخلی سوریه، به ارتش این کشور در کسب پیروزی‌های چشمگیر نظامی کمک کرده است؛ پیشروی نظامی سوریه در شکست شورشی‌ها در روزهای اخیر کماکان ادامه یافته است.

آمریکا نیز با حضور در بخش‌هایی از سوریه به همپیمانان خود کمک نظامی می‌کند؛ اما به نوشته «واشنگتن‌پست»، تمرکز نیروهای آمریکایی و روسی در بخش‌های مختلف سوری به درگیری‌هایی منجر شده است.

ژنرال ووتل، که در سخنان پنجشنبه خود با ویدیو کنفرانس از مقر نیروهای آمریکا برای خبرنگاران در واشنگتن، در ادامه اظهارات بی‌اساس علیه ایران، مدعی شد ایران حامی نیروهای «انصارالله» در یمن است که عربستان را با موشک می‌زنند.

فرمانده نیروهای آمریکا در آسیای غربی همچنین ادعا کرد که ایران همچنان با مین‌گذاری در آب‌ها، خطری برای امنیت ناوگان دریایی آمریکا است./ 

نظر شما