شناسهٔ خبر: 26828438 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید بر جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت مواد اولیه

از هرگونه افزایش قیمت مواد اولیه در واحدهای تولیدی دولتی جلوگیری می شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در پنجاه و سومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و تاکید بر جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت مواد اولیهبخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گفت: به تاکید رئیس جمهوری از هر گونه افزایش قیمت در آن دسته از مواد اولیه که تولیدات آن در کشور توسط واحدهایی که به نوعی به دستگاه های دولتی مرتبط می شود،  به نفع تولید کنندگان جلوگیری می شود.

علی رضا رشیدیان افزود: رئیس جمهور در دیدار اخیر با استانداران 5استان و 5کلانشهر کشور همچنین بر همکاری بیشتر بانک مرکزی در بازار ثانویه برای  تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی  تاکید کرد.

وی گفت: در حوزه تامین ارز مواد اولیه ای که نیاز به واردات دارد، این اختیار به استان ها تفویض شده است که در کوتاه ترین زمان ممکن موضوع را مدیریت و ساماندهی کنند.

استاندار خراسان رضوی افزود: با هم افزایی و تجمیع توان بخش خصوصی حول محور دولت از چالش ها عبور می کنیم  که در این میان مدیران اجرایی برای مدیریت این شرایط و حرکت به سمت رفع مشکلات  بایدتحرک و تلاش مضاعف داشته باشند.

رشیدیان گفت: با هدف  مدیریت شرایط و حفظ تولید و اشتغال در جلسه سران سه قوه نیز مقرر شده است قوانین ودستورالعمل هایی که  در روند تولید اختلال ایجاد می کند و با شرایط کنونی همخوانی ندارد، متوقف و معلق شود.

استاندار خراسان رضوی با  اشاره به افزایش 35 درصدی صادرات سه ماهه امسال  با وجود مشکلات ایجاد شده در بازارارز، در مقایسه با همین زمان در سال 96گفت: با مدیریتی که در حوزه بازار انجام شد در یک ماه اخیر روند افزایش قیمت ها کالاها در استان مهار و 13 قلم کالای اساسی در مقایسه با کشور روند کاهشی داشته است.

رشیدیان در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی نیز افزود: سهم استان از محل این منابع بیش از 427 میلیارد تومان است که تا کنون262میلیارد تومان ابلاغ و 1038طرح به ارزش حدود 103میلیارد تومان تعیین تکلیف شده  است که انتظار می‌رود بیش از 2 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شود از این رو بخش خصوصی برای جذب 100درصدی تسهیلات توسعه اشتغال روستایی در حوزه های مختلف برنامه ریزی کند.

وی گفت: این منابع با توجه به نرخ سود مناسبی که بین  4 تا 10 درصد برای مناطق محروم و روستایی و مرزی متفاوت است، سقف و محدودیتی ندارد.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به روند افزایش گرمای هوا و قطع برق در برخی مناطق استان گفت : هر چند با مدیریت انجام شده قطعی برق در استان در مقایسه با کشور بسیار اندک و به حداقل زمان ممکن رسیده  است اما باید برای جلوگیری از وارد کردن ضرر و زیان به واحدهای تولیدی بزرگ، قطع برق قبل از اقدام ، اطلاع رسانی شود.

رشیدیان با اشاره به نزدیک بودن هفته دولت و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد: طرح‎‌های قابل افتتاح بخش خصوصی برای برنامه ریزی مطلوب تر به استانداری منعکس شود.

تاکید بر جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت مواد اولیه تاکید بر جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت مواد اولیه تاکید بر جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت مواد اولیه تاکید بر جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت مواد اولیه تاکید بر جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت مواد اولیه تاکید بر جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت مواد اولیه

نظر شما