شناسهٔ خبر: 26828430 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

وسایل عجیبی که در پروازها ممنوع هستند

‌ آی‌تی‌ایران

صاحب‌خبر -

شکی نیست که همه افرادی که تابحال حداقل یکبار با هواپیما سفر کرده‌ اند و حتی بسیاری از آنهایی که تابحال از هواپیما استفاده نکرده‌اند می‌دانند ورود برخی اشیاء و مواد به داخل هواپیما مانند مواد منفجره، اسلحه و برخی مایعات ممنوع است. اما در این گزارش به 17 آیتم عجیب و غریب که شرکت‌های هواپیمایی ورود آنها به هواپیما را ممنوع کرده‌اند اشاره شده است.

1 - گیره چادر مسافرتی

اگر قصد دارید در مقصد سفرتان در کوه و جنگل چادر بزنید، بهتر است بدانید قرار دادن گیره چادر مسافرتی درون ساک دستی که با خودتان به دورن هواپیما می‌برید ممنوع است.

2 – بیش از یک عدد فندک

با اینکه ورود اشیاء محترقه به داخل هواپیمت ممنوع است، اما شما می‌توانید 1 فندک را با خودتان به داخل هواپیما ببرید. البته همراه داشتن بیش از 1 عدد فندک ممنوع است و عجیب‌تر اینکه پس از عبور از گیت‌ها بازرسی شما حق ندارید فندک را داخل کیفتان بگذارد و در طول سفر فندک همواره باید همراهتان باشد.

3 – سوپ

قانون، قانون است. شاید با خودتان بگویید بردن یک ظرف سوپ قارچ به داخل هواپیما چه تهدیدی برای جان دیگر افراد می‌تواند داشته باشد اما این قانون قابل تغییر نیست و بردن مایعاتی که بیش از 100 میلی‌لیتر حجم دارند به درون کابین هواپیما ممنوع اعلام شده است.

4 – مایعات بیش از حد مجاز

شاید فکر می‌کنید اگر مایعات را در چند بطری 100 میلی لیتری بریزید می‌توانید قوانین را دور بزنید و بیش از حد مجاز مایعات را به داخل هواپیما ببرید. اما طبق قوانین ظروف حاوی مایعات بایستی همگی درون یک کیسه پلاستیکی شفاف قرار بگیرند و متاسفانه این ظرف قادر نیست بیش از 1 لیتر مایع را درون خود جای دهد. ضمنا تمامی ظرف‌های حاوی مایعات بایستی حجمی کمتر از 100 میلی‌لیتر داشته باشند.

 5- دارو

حمل بسیاری از داروها هم بدون هماهنگی با مسئولین گیت فرودگاه ممنوع است. البته تا 100 میلی‌گرم دارو هیچ ایرادی ندارد.

6 – راکت بدمینتون

شاید ممنوعیت چوب بیسبال برای همه قابل قبول باشد، اما ممنوع راکت تنیس را نمی‌توان درک کرد. چه کسی تابحال با راکت تنیس به دیگران حمله کرده است؟

7 – چوب ماهیگیری

این آیتم هم یکی از وسایل ممنوعه عجیب و غریب پرواز است. شاید شرکت‌های هواپیمایی دوست ندارند کودکان از صندلی پشتی با چوب و قلاب ماهیگیری شما بازی کنند و زخمی شوند!

8 – دریل

خب اگر شما هم اهل تعمیرات هستید و قرار است در هتل محل اقامتتان هم تعمیرات انجام دهید، بهتر است بدانید که اجازه حمل دریل عزیزتان به درون هواپیما را ندارید. البته حمل دیگر وسایل از جمله پیچ گوشتی، چکش، اره، پیچ و دیگر وسایل مشابه به درون هواپیما هم ممنوع است.

9 – پروکسید

= اگر قصد دارید پس از رسیدن به مقصد موهایتان را با استفاده از پروکسید سفید و بلوند کنید، بهتر است این کار را قبل از سفر انجام دهید. حمل مواد شیمیایی به درون هواپیما ممنوع است.

10 – فشفشه

خب شکی نیست که مواد آتش زا خطرناک هستند اما اگر فکر می‌کنید فشفشه درون هواپیما هیچ خطری ایجاد نمی‌کند باید بگوییم هیچ شرکتی حاضر نیست به‌خاطر یک فشفشه جان مسافرین و خدمه را به خطر بیاندازد.

11 – پودر پروتئین

برخی شرکت‌های هواپیمایی ورود پودر پروتئین را که وزن آن بیش از 350 گرم باشد ممنوع کرده‌اند. بنابراین اگر حجم عضلانی برایتان خیلی اهمیت دارد بهتر است از این قضیه باخبر باشید.

12 – کرده بادام زمینی

از آنجایی که این کره هم نوعی مایع محسوب می‌شود، بهتر است بدانید که حمل بیش از 100 گرم از این کره لذیذ به درون هواپیما ممنوع است.

13 – مواد منفجره مصنوعی (اسباب بازی)

همانند مواد منفجره واقعی، شرکت‌های هواپیمایی ورود مواد منفجره مانند دینامیت‌های سرکاری به دورن هواپیما را اکیدا ممنوع کرده‌اند. مراقب حس شوخ طبعیتان باشید.

14 – پنیر فرانسوی

اگر شما هم طرفدار این دسته از پنیرهای خوشمزه هستید باید بدانید این پنیر هم جزو مایعات محسوب می‌شود. یعنی حداکثر 100 میلی‌گرم!

15 – کلاه وایکینگ‌ها

چه به تاریخ علاقه داشته باشید، چه طرفدار سریال وایکینگ‌ها باشید، نمی‌توانید این دسته از کلاه‌ها را با خودتان به داخل کابین هواپیما ببرید. شاید استفاده از این کلاه باعث شد حس وایکینگ بودن به شما دست دهد و ادامه ماجرا را خودتان بهتر می‌دانید.

16 – پهپادها

استفاده از پهپادها واقعت لذت بخش است، اما چه دلیلی دارد وقتی سوار یک هواپیمای غول پیکر هستید دلتان بخواهد از هواپیمای کوچکتان هم استفاده کنید. شاید شرکت‌های هواپیمایی نسبت به پهپادها کمی حسادت به خرج می‌دهند.

17 – باتری‌ها

با اینکه باتری‌های لیتیومی اگر درون کیفتان باشند هیچ موردی ندارند، اما استفاده از دستگاه‌های مجهز به باتری لیتیومی در طول پرواز ممنوع است. اگر قضیه آتش گرفتن گوشی‌های نوت 7 سامسونگ را به‌خاطر داشته باشید این قضیه خیلی برایتان عجیب نخواهد بود.

منبع: آی تی ایران

نظر شما